Kada je na početku ovogodišnjeg Vimbldona Rodžer Federer zakoračio na centralni teren iznenadio je mnoge. Po prvi put u svojoj profesionalnoj karijeri 36-godišnji Švajcarac nosio je opremu koja nije Nike.
Tradicionalnu belu opremu najboljeg tenisera sveta svih vremena kreirao je japanski brend Uniqlo.
Iako je na zalasku karijere, japanska kompanija potpisala je sa Federerom ugovor prema kojem će mu u narednih 10 godina za svaku biti isplaćeno 30 miliona dolara.
Ugovori sa kompanijama kao što su Mercedes-Benz, Rolex, Moet & Chandon, Jura, Wilson i ostali doneli su Švajcarcu u poslednjih godinu dana 65 miliona dolara, dok je igrajući tenis za isti period zaradio 12,2 miliona dolara.
Drugi na listi sportista koji, prema Forbsu, najviše zarađuju od sponzorskih ugovora je NBA zvezda LeBron James. Reklamirajući Nike, Coca-Colu (Sprite), Beats By Dre, Kia Motor, Intel i Blaze Pizza inkasirao je 52 miliona dolara u proteklih 12 meseci.
Osvajač pet Liga prvaka i pet puta proglašavan najboljim fudbalerom sveta Kristiano Ronaldo je na ovoj listi zauzeo treće mesto, a sponzorskim ugovorima sebi je obezbedio 47 miliona dolara u prethodnih godinu dana. Njegov doživotni ugovor s Nikeom vredan je više od milijardu dolara a zaštitno lice je i Herbalifea, EA Sportsa i American Touristera.
Tekst preuzet sa portala Al Jezeera.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.