Početak sezone Formule 1 je skoro stigao, a svih 20 vozača se spremaju za Veliku nagradu Bahreina ovog vikenda. Videli smo nove automobile tokom samo tri dana kada su prošle nedelje izašli na stazu radi testiranja pred početak sezone – ali kako se oni rangiraju u ovoj ranoj fazi?
U prvom danu testiranja, Maks Ferstapen iz Red Bula postavio je najbrže vreme pre nego što je Džou Guanju iz Alfa Romea izbio na prvo mesto tabele drugog dana, a Verstapenov timski kolega Serhio Perez završio je test najbržim krugom tokom trećeg dana.
Tim za podatke Formule 1 je analizirao brojke i – uz uobičajena upozorenja da je teško biti u potpunosti siguran s obzirom na nepoznanice – doneo tabelu izgleda uoči nove sezone.
10. Williams
Vilijamsova jedina zabrinutost oko pouzdanosti tokom tri dana predsezonskog testiranja bio je mali problem sa strujom, pošto su novajlija Logan Sardžent i timski kolega Aleks Albon zabeležili impresivnih 439 krugova na stazi u Bahreinu, što je dobar povratak, uzimajući u obzir koliko su mogli da se nadaju.
Što se tiče performansi FW45, Albon je rekao da je automobil „definitivno brži“ od prošlogodišnje verzije.
Da li smo prošle nedelje videli pravi potencijal toga, ostaje da se vidi, a trenutno su na dnu rang liste.
To ne znači da se nisu poboljšali – to znači da bi se moglo očekivati više od „usnulih divova“.
9. Haas
Has se solidno pokazao na tabli dok je Kevin Magnusen postavio sedmo najbrže vreme testiranja tokom trećeg dana, a Niko Hulkenberg završio tek na 15 poziciji od 17.
Rezervni vozač Pijetro Fitipaldi rekao je da je tim bio između pozicija P5 i P7 na tabeli, ali podaci Formule 1 nagoveštavaju da, u ovoj fazi pre otvaranja Velike nagrade, oni možda nisu na nivou Alpine i Aston Martina.
Ipak, ovaj vezni red je izuzetno konkuretan, pa bi mali napor mogao brzo da se isplati.
Štaviše, čini se da Has uživa u Bahreinu – tu je Magnusen ostvario svoj „vikinški povratak“ 2022.
8. AlphaTauri
Alfa Tauri je predvodio u pogledu kilometraže u Bahreinu sa 456 krugova na stazi koja će takođe biti domaćin otvaranja sezone ovog vikenda.
Juki Cunoda, ali i njegov timski kolega, početnik Nik de Vris očigledno nisu naišli na greške sa svojim AT04, ali je tempo tima bio težak za „čitanje“ pošto je Cunoda uspeo brzo da proleti krug tek na kraju trećeg dana – što je delovalo kao kvalifikaciona trka sa malo goriva.
Preliminarni podaci nagoveštavaju da su oni samo malo iznad Hasa i Vilijamsa.
Opet, važe ista upozorenja kao za gorepomenute timove.
7. McLaren
Meklaren je bio jedno od iznenađenja sa predsezonskog testiranja i to ne iz lepih razloga.
Činilo se da se tim u narandžastoj boji bori sa aerodinamičkom efikasnošću, a dodatni problemi su se pojavili na prednjem delu automobila sa točkovima koje je trebalo ojačati, što je ometalo novajliju Oskara Pjastrija i timskog kolegu Landa Norisa.
Kao rezultat, Meklaren je uspeo da napravi samo 312 krugova tokom tri dana, a podaci ih stavljaju u donju polovinu tabele. Iako nisu bile u pitanju reprezentativne kvalifikacije ili trke, to nije sjajan početak za tim iz Vokinga.
6. Alfa Romeo
Džou Guaniu iz Alfa Romea zauzeo je prvo mesto u gledajući vreme drugog dana sa vožnjom na C5 gumama i bilo bi zaista dobro ako bi to ponovili u kvalifikacijama ove subote.
Pošteno je pretpostaviti da ovo nije bio krug koji jedino vredi previše analizirati, što podaci to potvrđuju, stavljajući Alfa Romeo u bitku na sredini tabele.
Pstoje razlozi za optimizam za Alfa Romeo i obožavatelje Valteri Botasa i Džoua, jer izgleda kao da su napravili neka poboljšanja u odnosu na prošlu godinu.
Međutim, dva značajna problema sa pouzdanošću tokom tri dana testiranja mogu biti razlog za zabrinutost.
5. Alpine
Alpina je bila optimistična tokom sezone lansiranja novih bolida, dok su njihovi inženjeri pokazivali brojne promene u aerodinamici i govorili o značajnom smanjenju težine, ali izgleda da tim nije pokazao svoje „karte“ tokom testiranja: nije bilo sjajnih rezultata, koje je, pritom, bilo teško analizirati.
Novi ugovor Pjera Gaslija je nagovestio da je u A523 bilo uhodavanja, ali je simulacija trke poslednjeg dana prekinuta crvenom zastavicom.
Dakle, naši podaci stavljaju tim koji je završio na četvrtom mestu u prošlogodišnjem konstruktorskom plasmanu jedan korak niže u ovogodišnjem predsezonskom rangu odmeravanja snaga.
4. Aston Martin
Aston Martinov AMR23 izgleda kao veliki iskorak u odnosu na prošlogodišnji automobil, koji je doveo do toga da je tim završio na sedmom mestu na tabeli.
Podaci ih stavljaju na četvrto mesto na rang listi pre otvaranja Velike nagrade Brahreina – da li je to čudno ili realno očekivanje za Lensa Strola i Fernanda Alonsa?
Vozač Hasa Magnusen i direktor Red Bul tima Kristijan Horner već su istakli Aston Martin kao ovogodišnjeg favorita u pogledu najvidljivijih poboljšanja tokom testiranja.
Bilo bi nategnuto očekivati da će Aston Martin pobediti Red Bul, ali i duge i kratke vožnje išle su im na ruku tokom tri dana testiranja.
Fernando Alonso je bio posebno brz, a rezervni vozač Felipe Drugovič nije bio nevešt dok je menjao povređenog Strola na testiranju.
3. Mercedes
Neka predviđanja stavljaju Mercedes iza Aston Martina, ali podaci koje je objavila Formula 1 nagoveštavaju da bi oni mogli samo da drže prednost u odnosu na lidere na sredini tabele.
Osmostruki šampioni konstruktora su imali nekoliko problema sa pouzdanošću tokom tri dana testiranja, a kako se sesija odvijala, izgledali su mnogo srećnije zbog svog učinka.
Prvi dan nije bio katastrofa za „Srebrne strele“, ali samo u petak i subotu su Luis Hamilton i Džordž Rasel počeli su da se osećaju komfornije u nekonvencionalno dizajniranom V14.
Napravili su napredak u 2022. godini, ali su ipak i dalje iza Ferarija na rang listi odmeravanja snaga.
Ipak, direktor tima Toto Volf nagoveštava da ima još iznenađenja.
2. Ferrari
Ferari je postavio neke izazovne minutaže, nakratko izbijajući na vrh sesije tokom vikenda – ali njihov rival Red Bul ih je nadmašio.
Štaviše, podaci su pokazali da je crveni tim bio na nivou Mercedesa, a ponekad i Aston Martina.
Karlos Sainz i Šarl Lekler su imali pozitivne stvari da kažu o balansu SF-23, ali kao i uvek, Ferari je držao svoje karte izuzetno skrivene.
Te pozitivne primedbe bile su usredsređene na to kako su „glatko“ prošla tri dana u Bahreinu.
Prošle godine smo videli da je Ferari pobedio u prvoj trci sezone na istoj stazi dok je Red Bul bio zabrinut zbog pouzdanosti.
Da li će Skuderija moći ponovo da počne pobednički ove godine?
1. Red Bull
Podaci stavljaju Red Bul na vrh i u kvalifikacijama i u simulaciji trke, i ne može se poreći da je RB19 izgledao sigurno i stabilno na stazi tokom sva tri dana.
Štaviše, nije bilo ni nagoveštaja problema sa pouzdanošću aktuelnih konstruktorskih šampiona.
Maks Ferstapen je bio najbrži u ukupnom poretku prvog dana, a Serhio Perez je bio najbrži trečeg dana – čak je i pobedio prošlogodišnje vreme na pol poziciji na Velikoj nagradi Bahreina.
Dakle, ne samo da je Red Bul imao brze prolaske tokom simulacija, već su i na kratkim stazama bili „besni“.
Red Bul je bio solidan na testiranju – ali da li će stvari ići tako dobro kada trka počne?
Velika nagrada Bahreina, koja počinje ovog vikenda, će nam dati odgovore.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.