Mada je čak sedam vozača imalo teoretske šanse za osvajanje titule nacionalnog reli šampiona za 2011. godinu, na poslednjem takmičenju sezone, „Ubskom reliju“, pojavila su se samo tri pretendenta na naslov prvaka. Uprkos tome i, generalno, malom broju prijavljenih posada, više hiljada gledalaca kraj staze je imalo šta da vidi, posebno neobično uzbudljiv rasplet trke, odnosno čitavog Šampionata.
Naime, uoči poslednjeg brzinskog ispita, Srđan Višnjić se nalazio u nedostižnom vođstvu, dok je Vladimir Zečević, na 2. mestu, imao četiri sekunde prednosti ispred dvostrukog i aktuelnog šampiona Vladice Rabrenovića. Takav poredak je donosio Višnjiću prvo zvanje najboljeg u jednoj sezoni, a Rabrenovića ostavljao bez „Zlatne kacige“, priznanja koje se dodeljuje za tri uzastopne titule. Nemajući izbora i ne obazirući se na „gušenje“ motora, Rabrenović je, rizikujući odustajanje usled tehničkog kvara, stisnuo gas „do daske“ i na finalnom, 12,5 kilometara dugom, brzinskom ispitu „Dokmir“ za devet sekundi nadmašio Zečevića. Na taj način mu je, za pet sekundi, preoteo drugu poziciju, postavši, u konačnom zbiru, sa svega jednim poenom „viška“,nosilac nove titule i „Zlatne kacige“. Iako tokom godine nije ostvario ni jedan trijumf, Rabrenović je sa tri druga i jednim četvrtim mestom potvrdio da reli često favorizuje konstantnost i maksimalnu pripremu vozila u odnosu na sirovu snagu i brzinu, pa zasluženo nosi trofeje u Štokholm gde godinama vodi uspešan auto-servis.
Auto-klub „Leonhart“ iz Uba, koji je po prvi put organizovao ovakvu vrstu takmičenja u znak sećanja na svog tragično preminulog člana Mirka Mlađenovića, demonstrirao je kako i ravničarski putevi Tamnave mogu biti atraktivni isto koliko i brdski na koje su navikli ljubitelji relija. Istina, Ubljani su u svom debiju više pažnje posvetili promotivnim aktivnostima nego bezbednosti nedisciplinovane publike, zbog čega je čak i jedan „brzinac“ morao biti otkazan, ali, na sreću i pouku, drugih posledica nije bilo.
„Ubskim relijem“ je, dakle, na nezaboravan način, okončana još jedna mršava reli sezona u Srbiji koja je, mora se priznati, bila za nijansu bolja i regularnija od prethodne. Međutim, i dalje je to preskromno u poređenju sa onim što se događalo, recimo, 2008. godine, neka stara, „zlatna“ vremena da i ne pominjemo.
REZULTATI „UBSKOG RELIJA“: 1. Višnjić 32:57,2; 2. Rabrenović +51,4; 3. Zečević +56,4; 4. Ostojić +4:50,9; 5. Gajić +5.27.
GENERALNI PLASMAN ZA ŠAMPIONAT SRBIJE 2011: 1. Rabrenović (reno klio) 66; 2. Višnjić (reno klio) 65; 3. V.Petrović (subaru impreca) 43; 4. Zečević (pežo 206) 40; 5. Šarac (VW polo) 32.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.