Mančester junajted i Čelsi sinoć su se sastali u finalu 53. izdanja najelitnijeg evropskog klupskog takmičenja Lige šampiona, a osim za trofej, prestiž i slavu igrali su i za novac. Pobedniku duela na stadionu Lužnjiki, naime, pripašće više od 108 miliona evra, sudeći prema istraživanju koje je sproveo generalni sponzor UEFA LŠ još od 1994.

Mančester junajted i Čelsi sinoć su se sastali u finalu 53. izdanja najelitnijeg evropskog klupskog takmičenja Lige šampiona, a osim za trofej, prestiž i slavu igrali su i za novac. Pobedniku duela na stadionu Lužnjiki, naime, pripašće više od 108 miliona evra, sudeći prema istraživanju koje je sproveo generalni sponzor UEFA LŠ još od 1994. godine MASTERKARD. Dva kluba, koja inače igraju prvo englesko finale u istoriji takmičenja zaradiće novac i na osnovu povećanja vrednosti igrača, novca od nagrade, sponzorstava, prodaje prava emitovanja i porasta broja prodatih sezonskih ulaznica. Verovali ili ne, u neku ruku se isplati i izgubiti, s obzirom na to da ni evropski viceprvak neće ostati „kratkih rukava“ i na njegov račun će biti inkasirano oko 38 miliona evra.
Ovu vrlo interesantnu studiju sproveo je profesor Sajmon Čedvik, ekspert za biznis u sportu, koga je MASTERKARD unajmio kako bi proučio ekonomski uticaj finala i kako bi ukazao na koje će načine taj uticaj biti prenet na druge sektore.

Mančester ili London takođe na dobitku

Istraživanje pokazuje da će i grad iz koga pobednik finala dolazi zaraditi više od 12,7 miliona evra. Nakon inicijalnog priliva novca gradskim barovima, pabovima, prodavnicama i kladionicama oko samog finala, kiša novca će zapljusnuti grad pobednika usled poboljšanog imidža i reputacije grada, što će dovesti do povećanja broja turista i potrošačke aktivnosti.

– Finale UEFA Lige šampiona 2008. nije samo najveća nagrada evropskog fudbala, već i najveća nagrada do sada u ekonomskom pogledu, sa zbirnom dobiti vrednom više od 267 miliona evra. Ne računajući kvalifikacije, igru po grupama i „nokaut“ fazu ovog turnira, samo finale je postalo takmac najvećem svetskom sportskom događaju „NFL Superboulu“ – rekao je Čedvik, koji smatra da je izuzetno značajna i činjenica da je ovo prvi put da se dva engleska kluba sreću u finalu.
Istraživanje je pokazalo da više od polovine odraslih Britanaca aktivno prati fudbal (50,3 odsto), a s obzirom na to da je posećenost mečeva Premijer lige među najvišim u Evropi, očekuje se da će više od 42.000 navijača doći na utakmicu u Rusiju, da će više od 20 miliona ljudi u Britaniji pratiti prenos preko televizije, a da će više od 100 miliona ljudi širom sveta pratiti meč.
Profesor Čedvik naglašava da nisu samo klubovi ti koji će zaraditi, već će i Moskva dobiti „finansijsku injekciju“ vrednu više od 44,5 miliona evra, što je velika razlika u poređenju sa 26 miliona evra, koliko se veruje da je Atina profitirala ugostivši finale UEFA Lige šampiona 2007. godine. Čedvik veruje da će pozitivna trgovinska dobit biti ostvarena time što će navijači trošiti novac na kupovinu u barovima, klubovima, prodavnicama, hotelima, gradskim atrakcijama, na kladionicama i pri kupovini na samom stadionu Lužnjiki. Međutim, ruska prestonica će profitirati i na duge staze, putem većeg broja turista, sponzorstava samom gradu, kao i većoj šansi da bude domaćšin sličnih „mega“ događaja u budućnosti. Ukupna dobit od finalnog meča u Moskvi procenjena je na više od 267 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari