Čudne i zanimljive scene na današnjm meču između Kelna i Borusije Dortmund. Trijumf Milionera (0:4) u senci dešavanja na tribinama.
Bundesliga je takmičenja dosta drugačije u odnosu na preostale domaće lige na Starom kontinentu.
Ako se pravila posmatraju iz perspektive liga petica, onda je Bundesliga ubedljivo najstriktnija.
Navijači imaju poseban status u svakom klubu i njihove želje i odluke naročito se poštuju.
Poznat je princip „50+1“ po kojem je glas navijača presudan u poređenju sa voljom vlasnika klubova.
S tim u vezi, scene na tribinama stadiona u Kelnu bile su veoma zanimljive. Navijači suparničkh timova zajedno su protestovali protiv mogućeg ulaska stranih investitora u Bundesligu.
Svoje nezadovoljstvo zbog najavljene prodaje dela TV prava stranoj kompaniji za 1.000.000.000 evra iskazali su bacanjem čokoladnih novčanica na teren.
Bild piše i da su pojedini navijači ciljano tim novčićima gađali svoje fudbalere.
Oni su ujedno poručili i da se protive ulasku stranih kapitalista na tržište Bundeslige. Utakmica je zbog toga bila zaustavljena na nekih desetak minuta.
Mchezo kati ya Dortmund vs Koln umesitishwa kwa takriban dakika 9 sasa. Kutokana na mashabiki kurusha sarafu feki za dhahabu Uwanjani Wachezaji na na wafanyakazi wa hapo uwanjani wakishirikiana kuzitoa sarafu hizo. pic.twitter.com/bTmtYW707f
— (@fahdswaleh) January 20, 2024
Klubovi dva najviša ranga nemačkog fudbala nedavno su glasali u vezi sa prodajom osam odsto televizijskih prava i marketinških prava stranim investitorima. Od 36 klubova, njih 24 pozitivno je glasalo za takvu opciju.
Reč je o prodaji relativno malog procenta na narednih 20 godina uz potencijalni benefit od 1.000.000.000 evra.
Navijači širom Nemačke iskazali su svoje nezadovoljstvo zbog mogućeg ulaska stranih investitora.
Ne samo u Kelnu, s obzirom na to da je drugo poluvreme meča u Bohumu između domaćeg tima i Štutgarta kasnilo čitavih 45 minuta iz sličnih razloga.
Identični vidovi protesta dešavali su se i prethodnih sezona; navijači su se protivili poskupljenju cena ulaznica, prodaji još većeg dela televizijskih i marketinških prava i u svemu tome imali su poprilično uspeha.
Konačan dogovor u vezi sa poslednjim pokušajem prodaje pomenutih prava trebalo bi da se dogodi u martu, ali je veliko pitanje da li će do dogovora i doći nakon novog iskazivanja nezadovoljstva od strane navijača širom Bundeslige od kojih većima ima u vlasništvu poprilično skupe sezonske ulaznice.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.