Barselona počinje da dobija sve više ponuda za svoj dres.
A onaj koji najviše interesuje povodom tog pitanja u poslednje vreme, kako saznaje dobro upućeni katalonski list Mundo Deportivo, je nemački brend Puma.
Izvori iz kluba koje je konsultovao ovaj medij radije ne komentarišu situaciju, tvrdeći da je to „komplikovano pitanje“, a da pritom ne poriču interes Pume da postane firma koja će se brinuti o opremi Barselone i samim tim zameniti Najki.
U svakom slučaju, želja nemačke kompanije da se poveže sa katalonskim gigantom već je stigla do svlačionice gde neki glasovi čak sugerišu da bi dres za sezonu 2025/26 mogao biti iz ove nemačke kompanije.
Barselona ima ugovor sa severnoameričkom multinacionalnom kompanijom Najki do 2028. godine, gde ima fiksni prihod od 105 miliona evra plus još 50 miliona evra varijabilno kroz bonuse.
Odnos između kluba i kompanije je veoma dug, datira još od 1998. godine kada je potpisan za vreme mandata Hosepa Luisa Nunjeza i bio je veoma plodonosan.
Međutim, već nekoliko godina i iz raznih razloga, njihov odnos postaje sve zategnutiji.
Da ne idemo dalje u prošlost, tokom poslednje dve godine bilo je epizoda nedostatka zaliha različitih veličina dresova prvog tima Barselone u službenim prodavnicama, a čak je 2020. godine došlo do situacije u kojoj je elastika modela Vapor (onaj koji je bio ponuđen javnosti po popularnijoj ceni) često bila upitnog kvaliteta, a i kupljena odeća je brže bledela.
Sve ovo je značilo ekonomski udarac za klub u vidu gubitka prihoda. Štaviše, u završnom delu Bartomeuovog mandata klub je preduzeo niz pravnih procedura zbog različitih neslaganja između Barselone i Najkija, uključujući i neka navodna kršenja ugovora multinacionalne kompanije prema kriterijumima koji su postavili tadašnji rukovodioci kluba.
U kompaniji Najki postoje rukovodioci koji znaju za ovu ofanzivu Pume i koji su zabrinuti zbog uticaja koje može imati na Barselonu u želji da raskinu ugovor.
Brend Puma je sada na visokom nivou fudbalskog tržišta jer oprema Mančester Siti, aktuelnog šampiona Evrope, ali i Nejmara i Antoana Grizmana.
Puma je nemačka kompanija koja se bavi proizvodnjom sportske opreme, odeće i obuće.
Osnovao ga je 1948. Rudolf Dasler, ima više od 10.000 zaposlenih, prisutni su u više od 120 zemalja i smatraju se trećom globalnom kompanijom sportske opreme posle Najkija i Adidasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.