Vozač Red Bula Maks Verstapen pobedio je danas u trci Formule 1 za Veliku nagradu Japana.
Trostruki uzastopni svetski šampion ostvario je na Suzuki 57. pobedu u karijeri. Pobedio je rezultatom sat, 33 minuta, 706 sekundi i osvojio je dodatni bod za najbrži krug trke.
Drugo mesto zauzeo je njegov timski kolega Serhio Peres sa 12,535 sekundi zaostatka, a treći je bio Karlos Sainc iz Ferarija sa 20,866 sekundi zaostatka.
Vozač Ferarija Šarl Lekler zauzeo je četvrto mesto, peti je bio Lando Noris iz Meklarena, a šesti Fernando Alonso iz Aston Martina.
Vozač Mercedesa Džordž Rasel zauzeo je sedmo mesto, osmi je bio Oskar Pjastri iz Meklarena, deveto mesto zauzeo je Luis Hamilton iz Mercedesa, a 10. je bio domaći vozač Juki Cunoda iz ekipe RB.
Verstapen je dobro startovao sa pol pozicije i zadržao prvo mesto ispred Peresa, Norisa, Sainca i Alonsa. Odmah u prvom krugu dogodio se incident, došlo je do kontakta vozača Vilijamsa Aleksandra Albona i Danijela Rikarda iz ekipe RB, oštetili su zaštitni zid, pa je trka prekinuta.
Posle oko pola sata pauze trka je nastavljena, Verstapen je isekao Peresa na startu i zadržao prvo mesto. Lekler je pretekao Hamiltona za sedmo mesto, a dobro je startovao i Cunoda koji se popeo na deveto mesto ispred Rasela.
U četvrtom krugu došlo je do kontakta timskih kolega iz Alpina Estebana Okona i Pjera Gaslija, koji su bili 11. i 14, a Rasel je vratio deveto mesto. Botas i Cunoda su otišli na zamenu guma i vratili se na 15. i 16. mesto, a Verstapen je do devetog kruga stekao više od dve sekunde prednosti u odnosu na Peresa.
Iza njih vozili su Noris, Sainc, Alonso, Pjastri, Lekler, Hamilton i Rasel, koji se požalio na probleme sa volanom.
Vozači su u tim trenucima odlazili na zamenu guma, a Hamilton je u 13. krugu pitao ekipu da li treba da propusti Rasela da ga pretkne, na šta je dobio pozitivan odgovor pa su vozači Mercedesa zamenili pozicije, na šestom i sedmom mestu.
Po izlasku iz boksa Noris je bio najbrži na stazi i napredovao je do sedmog mesta, a u 16. krugu na zamenu guma otišli su Peres i Sainc i na stazu su se vratili kao šesti i sedmi.
Krug kasnije Verstapen je otišao u boks i na stazu se vratio kao treći ispred Norisa, a iza Leklera i Rasela, koji do tada nisu bili u boksu. Odmah je Holanđanin pretekao Rasela i našao se na četiri sekunde zaostatka za Leklerom.
Peres je pretekao Hamiltona za peto mesto, a ubrzo je Noris pretekao Rasela za treće mesto i našao se iza Verstapena. Rasela je bez problema pretekao i Peres i preuzeo četvrto mesto, a zatim je Sainc bio brži od Hamiltona za šesto mesto.
U 21. krugu Verstapen je obišao Leklera i preuzeo vođstvo, a Sainc se primakao Raselu i obišao ga je za petu poziciju. Hamilton se požalio na gume i tražio od ekipe da promeni strategiju, a u 22. krugu pretekao ga je i Alonso za sedmo mesto.
Verstapen je bio najbrži na stazi, a dobro je vozio i Peres i pretekao Norisa za treće mesto. U 23. krugu na zamenu guma otišao je Rasel i na stazu se vratio kao deveti. U sledećem krugu isto je učinio i Hamilton i vratio se na stazu kao deveti iza Rasela.
Lekler se dobro branio od Sainca na tvrdim gumama, ali je u 26. krugu pogrešio i sišao sa staze, što je protivnik iskoristio i pretekao ga je, a primakao mu se i Noris. Lekler i Noris su u 27. krugu u isto vreme otišli u boks, Lekler se vratio kao šesti, a Noris kao osmi pošto se između njih „ugurao“ Rasel.
Verstapen je bio siguran na čelu i imao je 10 sekundi prednosti u odnosu na Peresa. Noris je u 28. krugu pretekao Rasela za sedmo mesto i našao se iza Leklera. Pjastri je u 33. krugu otišao na zamenu guma i vratio se na deveto mesto.
Cunoda je pretekao Hulkenberga i preuzeo 10. mesto, a Peres je u 34. krugu otišao u boks i vratio se kao peti na stazu. Isto je uradio i Alonso i izašao je na stazu ispred Pjastrija, kao osmi.
Krug kasnije na zamenu guma otišao je Verstapen i na stazu se vratio kao drugi iza Sainca, a ispred Leklera i Peresa, koji je pretekao Norisa. Meksikanac je u tim trenucima bio najbrži na stazi, pretekao je Leklera za treće mesto. Sainc je tražio od ekipe zamenu guma, otišao je u boks u 37. krugu i na stazu se vratio iza Hamiltona na sedmom mestu, a vođstvo je preuzeo Verstapen ispred Peresa i Leklera.
Sainc je u 38. krugu pretekao Hamiltona, a Rasel je otišao u boks i vratio se kao deveti. Dva kruga kasnije na zamenu je otišao i Hamilton, zadržao se nešto duže u boksu i vratio se kao deveti iza Rasela.
Vozač Vilijamsa Logan Sardžent izleteo je sa staze u 42. krugu, ali je uspeo da se vrati na stazu prekriven prašinom, otišao je u boks i na stazu se vratio na poslednje mesto.
Sainc se primakao Norisu i pokušavao je da ga pretekne, što mu je uspelo u 44. krugu, pa se ubrzo našao iza timskog kolege Leklera, koga je pretekao u 46. krugu. Španac je u tim trenucima bio najbrži na stazi, a dobro je vozio i Rasel koji se približio Pjastriju. Britanac je sa svih strana pokušavao da ga pretekne, došlo je do kontakta, ali je Australijanac uprkos tome što je izašao sa staze, sačuvao sedmo mesto.
Verstapen je u završnici osvojio dodatni bod za najbrži krug trke, a u poslednjem krugu Rasel je uspeo da pretekne Pjastrija i zauzme sedmo mesto.
U prve četiri trke Verstapen i Peres su tri puta bili na prve dve pozicije.
Naredna trka u šampionatu vozi se 21. aprila za Veliku nagradu Kine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.