Američki div Amazon smanjuje obim poslovanja u Kini, najavljujući zatvaranje internet trgovine koja je teško držala korak s konkurencijom poput Alilbabe i JD.coma.
Rojters je prvi objavio da Amazon planira do sredine jula zatvoriti maloprodajnu platformu u Kini kako bi se usredotočio na unosnije poslove prodaje strane robe i usluga u oblaku, prenosi N1, pozivajući se na agenciju Hina.
Potrošači će od 18. jula na Amazon.cn-u umesto ponude kineskih trgovaca moći videti ponudu Amazonove globalne trgovine, navodi BBC.
Amazon.cn nastao je na temeljima kineske trgovine knjiga, muzike i videa Joyo.com, kojeg je Amazon kupio 2004. godine za 75 miliona dolara i promenio mu ime 2007. godine. Kompanija se teško nosila s konkurencijom dominantnih igrača poput JD.coma i Alibabinog Tmalla.
Povlačenje s tržišta druge privrede sveta vremenski se poklopilo s velikim Amazonovim ulaganjima u Indiju. Iz Amazona su najavili da će u internet trgovinu u toj zemlji uložiti 5,5 milijardi dolara.
Konkurencija u Indiji biće im lokalna kompanija Flipkart, koja je prošle godine pokrenula hindsku verziju svoje mobilne web stranice i aplikaciju za pametne telefone kako bi privukla milione novih korisnika u toj zemlji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.