Spor ili nepostojeći javni prevoz i pokloni štrajkačima iz sindikalne štedne kasice, obeležili su u Francuskoj Božić kada nimalo nije popustio štrajk protiv najavljene penzijske reforme, koji ulazi u četvrtu nedelju.
U sredu, 25. decembra, 21. dan štrajka u saobraćaju, vozovi i metro u Parizu jedva da su radili, a neke linije uopšte i nisu.
U četvrtak će saobraćaj i dalje biti, kako je najavljeno, „veoma poremećen“, posebno vozova velike brzine (TGV), zatim na dve od pet linija metroa uz 16 linija zatvorenih u glavnom gradu.
Uzrok štrajka i demonstracija je reforma kakvu želi predsednik Francuske Emanuel Makron koji bi da 42 penziona fonda spoji u jedan, „univerzalni“ sistem i poukida „posebne penzione planova“, uključujući za zaposlene pariskog metroa (RATP) i Francuske železnice (SNCF) koji omogućavaju njihovim zaposlenima koji te planove plaćaju tokom radnog veka, da se penzionišu ranije nego drugi.
Neki štrajkači su se danas sastali na železničkim stanicama na sindikalnim „božićnim banketima“ kako bi se „plamen štrajka održao živ“.
Dok zaposlene štrajk počinje de finansijski „boli“, Sindikat InfoCom-CGT je zaposlenima RATP-a dao kao pomoć ček na ukupno 250.000 evra iz svog štrajkačkog fonda.
Sledeći dan velikih protesta je subota, 28. decembar, s decentralizovanim štrajkačkim akcijama širom Francuske.
Sindikati se sastaju s Vladom 7. januara, na prvom od niza tematskih sastanaka-pregovora pre no što predlog zakona bude predstavljen Savetu ministara 22. januara.
Opozicija je kritikovala Vladino odlaganje početka pregovora.
Na pitanje o tome da li će štrajk trajati do Nove godine, generalni sekretar CGT-Šeminos, Loran Brun, odgovorio je u utorak: „Pošto smo izgubili 20 ili 25 dana plate, nećemo stati samo zato što je Nova godina“, pomenuvši „nekoliko nedelja sukoba“ ako Vlada „bude poželela da reformu progura silom“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.