Prema novim propisima, koji su danas stupili na snagu, u Britaniji se zabranjuju „štetni“ rodni stereotipi u reklamama koji, kako je rečeno, mogu da naškode ili izazovu ozbiljnu ili veliku uvredu.
Primeri uključuju prikazivanje muškarca kako ne ume da promeni pelenu, ili žene koja ne zna da parkira kola, ili reklame koje nagoveštavaju da su samo žene zadužene za kuvanje i čišćenje.
Žalbe će razmatrati specijalizovano telo Uprava za standarde u reklamiranju. To telo ne može da odredi novčane kazne, ali su britanske radio i televizijske kuće obavezane svojim dozvolama za rad da poštuju presude.
Ovo telo, koje je ranije zabranilo reklame koje nagoveštavaju da je poželjno da devojke budu nezdravo mršave, navelo je da neće zabraniti sve stereotipe kao što su žene koje čiste ili muškarce koji rade popravke po kući.
Kako se navodi cilj je da se uklone one reklame koje su štetne kao što su reklame gde se suprotstavljaju „brižne“ devojčice i „smeli“ dečaci, ili ismevaju muškarci koji rade stereotipno „ženske“ poslove.
„Jednostavno rečeno ustanovili smo da reklame mogu s vremenom da igraju ulogu u ograničavanju potencijala ljudi“, rekao je direktor Uprave za standarde u reklamiranju Gaj Parker.
On je rekao da je u interesu žena i muškaraca, privrede i društva da se oglašivači drže daleko od tih zastarelih prikazivanja, i dodao da su zadovoljni kako je industrija počela da odgovara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.