Kinesko tržište nastavilo je da oslobođa potencijal za evropske multinacionalne kompanije, koje su se postepeno oporavljale od ranog uticaja pandemije koronavirusa, objavila je China Global Television Network Corporation (CGTNC).
Kako navodi ta televizija, tokom protekle nedelje nemački proizvođači automobila su objavili optimistične podatke o svojim performansama na kineskom tržištu, dok je rast na ostalim glavnim tržištima ostao ispod nivoa od prethodne godine.
Grupa Audi je u petak saopštila da su isporuke automobila u Kini u prva tri kvartala porasle 4,4 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok su na svim ostalim glavnim tržištima zabeležili dvocifreni pad. Potražnja za automobile Audija, posebno u Kini, je porasla 17,8 odsto u trećem kvartalu, saopštila je ta kompanija.
Volksvagen je takođe objavio da je, njegovo najveće tržište, Kina, „ključni pokretač“ za oporavak tržišta, jer su isporuke u tu zemlju između jula i septembra porasle tri odsto u odnosu na prošlu godinu. Sveukupno, poslovanje Volksvagena je snažno uticala zbog pandemije u prvih devet meseca, sa 18,7 odsto padom isporuke automobila širom sveta.
Kineski ekonomski oporavak je ubrzan u trećem kvartalu, u poređenju sa padom u prvom kvartalu i skromnom oporavkom u drugom kvartalu. Prema zvaničnim podacima, kineski BDP je između jula i septembra porastao 4,9 odsto na godišnjem nivou.
Međunarodni monetarni fond (MMF) nedavno je revidirao prognozu rasta Kine na 1,9 odsto za 2020. godinu. Kineski rast se pozitivno prelivao na azijski region, i na cene roba i šire učesnike u globalnim lancima vrednosti, rekao je zvaničnik MMF-a Džonasan Ostri.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.