Najveći proizvođač automobila u SAD-u naveo je da će tim potezom uštedeti šest milijardi dolara.
Dženeral Motors (DžM) sprema se zatvoriti fabrike u Mičigenu, Ohaju, Merilendu i Kanadi i srezati broj zaposlenih za 15 posto u okviru šireg plana za smanjenje troškova kreiranog s ciljem povećanja profita kompanije, javlja portal USA Today, prenosi Al Jazeera Balkans.
Agencija AP precizira da će DžM otpustiti 14.700 fabričkih radnika i članova administrativnog osoblja u Severnoj Americi, čija su primanja fiksna, i da će se na listi za eventualno zatvaranje naći pet pogona.
Smanjenje će obuhvatiti 8.100 zaposlenih na administrativnim poslovima, od kojih će jedan deo dobiti paket deonica kompanije, dok će drugi biti otpušteni.
U fabrikama bi bez posla moglo ostati 3.000 radnika u Kanadi i još 3.600 u SAD-u.
Proizvodnja drugačijih vozila
Deo američkih radnika bio bi prebačen u fabrike kamiona i SUV vozila u kojima DžM povećava proizvodnju, saopšteno je iz kompanije.
Najveći broj pogođenih fabrika proizvodi automobile koji se nakon sledeće godine neće prodavati u SAD-u, dodaje AP.
One će ili biti zatvorene ili se mogu preorijentirati na proizvodnju drugačijih vozila.
Sudbina fabrika biće deo pregovora o kolektivnom ugovoru sa sindikatom United Auto Workers sledeće godine.
Smanjenje broja zaposlenih predstavlja 15 posto ukupne DžM-ove radne snage u Sjevernoj Americi, koja uključuje 54.000 ljudi.
Najveći proizvođač automobila u SAD-u, vlasnik brendova Ševrolet (Chevrolet), Bjuik (Buick), Kadilak (Cadillac) i DžMC, naveo je da će tim potezom uštedeti šest milijardi dolara u gotovini do kraja sledeće godine, što uključuje smanjenje godišnjih troškova za 4,5 milijardi dolara i smanjenje kapitalne potrošnje za 1,5 milijardi dolara.
Ta smanjenja usliediće povrh ušteda od 6,5 milijardi dolara, koje je kompanija najavila za kraj ove godine.
DžM ne predviđa ekonomsku krizu, a provodi ove rezove „kako bi se za nju unapried pripremio dok je kompanija jaka i dok je ekonomija snažna“, izjavila je novinarima generalna direktorka Meri Bara.
Dodala je da se ta industrija brzo menja i okreće automobilima na električni pogon, autonomnim vozilima i deljenju vožnje, te da se DžM mora prilagođavti tome.
Navela je da su tarife na uvozni aluminij i čelik pogodile kompaniju, ali nije rekla da imaju bilo kakve veze s restrukturiranjem, prenosi AP.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.