Epl najveći svetski brend u 2018. 1Foto: EPA-EFE/WU HONG

Epl je zauzeo prvo mesto na ovogodišnjoj listi najvećih svetskih brendova, sa vrednošću kompanije od 214,48 milijardi dolara. Na drugom mestu je Gugl, a Amazon na trećem, prenosi Mina, navodi RTCG.

Na drugom mestu se, prema listi koju je objavila kompanija za strateško konsultovanje Interbrend, nalazi Gugl čija je vrednost procenjena na 155,5 milijardi dolara s rastom od deset odsto u odnosu na prošlu, prenosi Biznis.ba.

Amazon drži treću poziciju sa rastom od neverovatnih 56 odsto, a vrednost kompanije procenjena je na nešto više od 100 milijardi dolara, prenosi RTCG, navodi Mina.

Dalje slede Majkrosoft, sa 92,7 milijardi, uz rast od 16 odsto, zatim Koka-Kola sa 66,3 milijarde, ali sa gubitkom od pet odsto. Na šestom mestu je Samsung koji je povećao vrednost šest odsto i sada iznosi 59,8 milijardi dolara.

Kako prenosi Mina, automobilske kompanije Tojota i Mercedes zauzimaju sedmo i osmo mesto. Tojota ima vrednost 53,4 milijarde dolara i rast od šest odsto, dok je Mercedes porastao dva odsto i vrednost mu je procenjena na 48,6 milijardi dolara.

Fejsbuk je deveti s vrednosti od 45,1 milijarde američkih dolara, ali uz gubitak od šest odsto, dok je deseto mesto zauzeo Mek’Donalds čije je poslovanje poraslo pet odsto, a njegova vrednost je procenjena na 43,4 milijarde.

Kriterijumi na osnovu kojih je napravljena lista od 100 najvećih svetskih brendova su finansijski učinak proizvoda i usluge brenda, zatim uloga kompanije u donošenju odluka, te konkurentska snaga brenda i sposobnost da zadrži i održi potražnju i profit, piše RTCG.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari