Osnivanjem kompanije Er Montenegro država Crna Gora napravila je ogromnu uštedu jer da je nije osnovala ona bi važećim ugovorima morala da plati između 30 i 40 miliona a dobila je dva aviona. Uz to, u ekstremno kratkom roku uspela je da postigne neverovatne poslovne rezultate jer je do sada prihodovala 3,6 miliona evra, ostvarila 790 letova i prevezla 58 hiljada putnika. Za tri meseca ostvareno je 30 odsto više prihoda nego što je planirano.
Ovo su saopštili izvršni direktor Er Montenegro Predrag Todorović i finansijski direktor Nebojša Vuksanović na današnjem media branču sa novinarima.
„Nema takvih primera u regionu, a ne znam ni u Evropi. Naš zadatak je da nastavimo da gradimo tu kompaniju na zdravim osnovama koje su postavljene, u kojoj nema političkog zapošljavanja, ni drugih kriterijuma osim kompetencije, jer imamo ekstremno visoke ciljeve koje mogu da iznesu samo najbolji ljudi“, rekao je Todorović dok je Vuksanović kazao da su projekcije da kompanija postane profitabilna i da posluje bez pomoći države.
Ipak kompanija ovu godinu ne može završiti pozitivno.
„Projekcija za ovu godinu ne može biti pozitivna, jer kada počinjete neki biznis morate da obezbedite osnovna sredstva i infrastrukturu. Mi smo godinu počeli u februaru i generišemo troškove od prvog dana, a prihode od 100. dana, kada smo poleteli, tako da nije logično da ovu godinu završimo pozitivno. Kompanija od osnivanja do momenta komercijalizacije izgubi oko godinu do godinu i po, a mi smo to skratili na period od četiri meseca i znači da smo ranije počeli da generišemo prihode. Brže ćemo stići do one tačke koja će nas dovesti do konačnog cilja, a to je samoodrživost kompanije“, rekao je Vuksanović dodavši da trenutno nemaju podatak za rashode i poslovni rezultat poslovanja kompanije, jer to izveštavaju kvartalno, te da će ti podaci biti poznati krajem septembra.
Kompanija ima 110 zaposlenih, odnosno 55 zaposlenih po avionu, što ima smisla. Montenegro Erlajns je imao preko 100 ljudi po avionu. Kompanija ne daje besplatne karte niti će ih deliti.
Kada je reč o saradnji sa Montenegro Erlajnsom koji je u stečaju, Todorović je kazao da nije tačno da neće da sarađuju sa tom kompanijom, već da ta saradnja bude samo tamo gde ima smisla i gde su potrebe Er Montenegra.
„Od februara do juna nama je svaka pomoć bila potrebna i prvo smo se njima obratili. Tokom dva meseca smo pregovarali, ali nije došlo do potpisivanja ugovora. Zamislite samo da smo čekali da se taj ugovor potpiše, a nama je cilj bio da avion poleti 1. juna“, dodao je Todorović.
Er Montenegro sada održava linije prema Beogradu, Banja Luci, Franakfurtu i Istanbulu a imali su i destinacije u čarter saobraćaju. Cilj je da kompanija bude samoodrživa.
U Er Montenegru zaposleno je 85 odsto bivših radnika MA. Aerodromima Cne Gore ne duguju ništa, ali postoje potraživanja prema njima sve usluge će biti plaćene kada se potpiše ugovor, saopšteno je takođe novinarima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.