EU kritikuje onlajn platforme zbog marketinške zloupotrebe pandemije 1Foto: EPA / ROLF VENNENBREND

Evropska komisija kritikovala je onlajn platforme Fejsbuk (Facebook), Amazon, Alibaba i iBej (eBay) zbog navodnog korišćenja „prevarantskih marketinških tehnika“, kojima se strah potrošača od korona virusa zloupotrebljava za sticanje ekonomske koristi.

Evropski komesar za pravosuđe i zaštitu potrošača Didije Rejnders uputio je tim platformama pismo u kojem je od njih zatražio da sarađuju u uklanjanju  „lažnog“ reklamiranja određenih proizvoda, koji navodno sprečavaju ili leče infekciju COVID-19.

„U interesu je operatera platformi poput vas, da korisnike zaštitite od rizika ilegalnih poslovnih aktivnosti, koje potrošačima u Eropskoj uniji mogu da naškode u trenutku kada su najviše ugroženi , zbog tekućih tragičnih dešavanja koja pogađaju i Uniju i svet“, naveo je u pismu Rejnders, preneo je Euractiv.com.

Evropski komesar je od platformi zatražio da preduzmu mere kako bi rešile taj problem i pojačale „uklanjanje ilegalnog sadržaja“.

Pravo EU obavezuje platforme, aktivne na teritoriji Unije, da preduzmu takve mere ako saznaju za određene ilegalne aktivnosti na svojim stranicama.

Pismo je upućeno u ponedeljak, 23. marta, posle prošlonedeljnog zajedničkog saopštenja agencija za zaštitu potrošača zemalja članica EU, u kojem je ukazano na najčešća kršenja odredbi EU o pravima potrošača u vezi sa epidemijom korona virusa.

U to kršenje spadaju lažne tvrdnje da neki proizvodi mogu da pomognu u borbi protiv korvirusa, kao i agresivne marketinške tehnike i previsoke cene za određene artikle. Potrošači u EU su i meta prevara uz pomoć takovanih „phishing mejlova“, u kojima se nudi brza pomoć licima zaraženim virusom, a u stvari se nedozvoljeno prikupljaju podaci o njima za druge svrhe.

Na to je nedavno ukazao izvršni direktor Agencije EU za kibernetičku bezbednost (ENISA) Juhan Lepasar, upozorivši u svom blogu da mejlovi koji ostavljaju utisak hitnosti ili upozoravaju na teške posledice neodgovaranja na njih, mogu biti pokušaji malicioznog „pecanja“ i internetske prevare.

Svetska zdravstvena organizacija (SZO) je nedavno objavila smernice u kojima je ukazala da širom sveta sajber-kriminalci pokušavaju da se predstave kao ugledne zdravstvene ustanove.

I američka Savezna komisija za trgovinu (FTC) objavila je niz uputstava, kako bi građani mogli da prepoznaju potencijalne prevare vezane za pandemiju korona virusa.

Američki senatori Mark Vorner i Ričard Blumental su prošle sedmice izvršili pritisak na FTC da preduzme mere protiv Gugla (Google), zbog oglasa za zaštitne maske koje, kako je navedeno u  reklami, „pružaju dovoljnu zaštitu od zaraze korona virusom“.

„Gugl je svojim korisnicima u više navrata saopštio da njegove smernice zabranjuju reklamiranje proizvoda kao što su zaštitne maske, a ipak se čini da to preduzeće nijednom nije preduzelo ni najosnovnije korake kako bi sprovelo te smernice“, naveli su u zajedničkom pismu senatori Vorneri i Blumental.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari