Koalicija 10 evropskih potrošačkih organizacija ukazala je da se prilikom registracije Gugl naloga, koji je neophodan preduslov za korišćenje brojnih Guglovih proizvoda i usluga, korisnici usmeravaju ka opcijama koje prikupljaju više podataka, prenosi danas Bi-bi-si.
Iz Gugla pozdravljaju priliku da sarađuju sa zagovornicima potrošača na temu zaštite podataka, ali ističu da poverenje potrošača zavisi od poštenja i transparentnosti i da je Gugl „uložio svoj budući uspeh u izgradnju sve jednostavnijih, pristupačnijih kontrola i davanje ljudima jasnijih izbora“.
Evropska potrošačka organizacija (BEUC), koja koordinira koaliciju, tvrdi da je jezik koji Gugl koristi u procesu registracije „nejasan, nepotpun i obmanjujući“, što navodi mnoge potrošače da biraju opcije koje su manje prihvatljive za privatnost.
Organizacija potrošača kaže da Gugl ne pruža korisnicima opciju da isključe sva podešavanja jednim klikom.
Umesto toga, tvrde iz BEUC, potrebno je pet klikova i deset koraka da bi se isključili uređaji za praćenje koje Gugl želi da aktivira na novom nalogu, a koji se odnose na aktivnosti na vebu i u aplikacijama, istoriju Jutjuba i personalizovano oglašavanje na njihovom nalogu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.