Iz Fejsbuka je najavljeno da će sa jednom domaćom nevladinom organizacijom pokrenuti nezavisni program za proveru informacija koje se objavljuju na drštvenim mrežama u Crnoj Gori.
U Crnoj Gori se, u susret parlamentarnim izborima zakazanim za 30. avgust, očekuje rast broja lažnih vesti na društvenim mrežama ali i povećanje profila, stranica i portala iza kojih ne stoji ničije ime i prezime, rekao je Radiju Slobodna Evropa medijski producent Vuk Vuković.
Imajući u vidu pandemiju kovid-19 i nemogućnost vođenja tradicionalne predizborne kampanje na terenu, političke stranke koje će se boriti za mandate izabrale su društvene mreže za vođenje političke kampanje i predstavljanje programa. U Crnoj Gori, to je uglavnom Fejsbuk.
„Ogroman broj informacija se očekuje od političkih partija putem društvenih mreža i to će biti osnovni kriterijum na osnovu kojeg ćemo odlučivati kome da poverimo glas na izborima. U tom pravcu idu aktivnosti političara u Crnoj Gori, koji su prepoznali mreže kao jedan od ključnih terena na kojima treba da se vodi ovogodišnja izborna trka“, smatra Vuković, koji je autor knjige Društveni mediji i upravljanje komunikacijama.
On ističe da ni ove godine izborna bitka neće biti vođena na nekim važnim temama za Crnu Goru, već na produkciji zamišljenih neprijatelja.
Prema njegovim rečima, može se očekivati povećanje broja stranica na društvenim mrežama iza kojih ne stoji niko imenom i prezimenom.
Iz Fejsbuka je najavljeno da će sa jednom domaćom nevladinom organizacijom u Crnoj Gori pokrenuti nezavisni program za proveru činjenica. Prema obrazloženju, označavaće se određene informacije kao lažne i na taj način će se smanjivati njihova vidljivost.
„Borba protiv lažnih vesti je odgovornost koju shvatamo ozbiljno i zato konstantno radimo na tome kako da pomognemo da se zaustavi širenje dezinformacija na našoj platformi,“ rekla je strateški menadžer za razvoj partnera kompanije Fejsbuk Sofi Ejers, preneo je portal Raskrinkavanje.
Novinar i osnivač više onlajn platformi Duško Mihailović saglasan je da se može očekivati povećano širenje lažnih informacija u susret izborima.
„Već su se pojavili neki novi portali, bez informacija o vlasništvu i o novinarima koji pišu tekstove, a nema ni adrese i slično“, ukazuje Mihailović .
Komentarišući strategiju za suzbijanja dezinformacija u koju će biti uključen Fejsbuk, Mihailović kaže da to može biti mač sa dve oštrice.
„Imate armije trolova i botova koji mogu zapanjujućom brzinom da šire lažne vesti, a proveravanje činjenica je prilično mukotrpan i dugotrajan posao. Mali procenat lažnih vesti se proverava, pa se može stvoriti drugi efekat da vi kad naiđete na vest koja nije označena kao lažna mislite da je ispravna, jer ovi koji bi trebalo da je provere ne mogu da postignu da isproveravaju sve izvore lažnih vesti“, kazao je Mihailović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.