Kompanije kao što su Google, YouTube, Facebook i Twitter dugo su bile globalne platforme za slobodu govora, ali u poslednje vreme sve više moraju da rade na uklanjanju uvredljivih sadržaja. I to nije samo američki, već globalni problem, piše Glas Amerike.
Društvene mreže su dugo držale ruke podalje od slobode govora na internetu, osim u ekstremnim slučajevima poput pornografije ili pretnje nasiljem. Ali, ta liberalna politika se u poslednje vreme preispituje. Twitter je nedavno uveo sedmodnevnu zabranu na sadržaje ekstremno desnog radio voditelja Aleksa Džonsa zbog uvredljivog govora, jer je pozivao na nasilje prema medijima. Džons to poriče.
Twitter je poslednji koji je ukinuo Džonsove sadržaje. Ranije su to učinili Apple, Spotify, Facebook, YouTube I drugi koji su uklonili ili Džonsov profil ili sadržaje njegovog medija „Infowars“.
Uprkos tome, aplikacija za slušanje “InfoWarsa” uživo i dalje je dostupna u onlajn prodavnicama kompanije Google i Apple. Ova takozvana siva zona zapravo tera kompanije da ponovo preispitaju gde je granica slobode govora, kaže za gals Amerike Irina Raiku, direktorka programa Etike na internetu na univerzitetu Santa Klara.
Kompanije se bore sa ekstremnim govorom na platformama i na drugim jezicima. Neki Facebook komentari bili su povezani sa nasiljem u Indiji i Mjanmaru, pa su mnogi pozvali vlasnike društvenih mreža da detektuju i uklone komentare pre nego što dovedu do nasilja.
Još se ne zna hoće li univerzalni standardi biti napravljeni. Za sada, tehnološke kompanije pokušavaju da naprave ravnotežu između slobode govora na društvenim mrežama i sprečavanja štete.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.