Predsednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović izjavila je danas da „stranci imaju puno bolju percepciju o Hrvatskoj nego što je imamo mi sami“ i naglasila da treba konačno početi upravljati brendom ili imidžem svoje države.
Na sastanku na temu „Identitet i marka Republike Hrvatske“, ona je upozorila da je jedan od glavnih razloga odlaska mladih nezadovoljstvo stanjem države.
„Kreira se negativna percepcija i utisak da u zemlji ništa ne valja. A kad se maknete iz zemlje vidite da stranci imaju puno bolju percepciju o Hrvatskoj nego što je imamo mi sami“, rekla je Grabar Kitarović, prenosi N1.
Ona je ocenila da je potrebno napraviti nacionalnu strategiju i brendirati Hrvatsku i podsetila na uspeh hrvatske fudbalske reprezentacije u Rusiji.
Fudbal je obiležio pozicioniranje Hrvatske u svetu, ocenila je ona.
„Nema osobe u SAD koja me nije prepoznala i komentarisala kako je Hrvatska na Svetskom prvenstvu osvojila srca“, rekla predsednica Hrvatske.
Moramo kreirati vlastiti brend, a ne dopustiti drugima da ga kreiraju ili modifikuju, rekla je ona.
Prema njenim rečima, ranije kampanje nisu uspevale zato što su se oslanjale na snimke, slogane ili fotografije.
„Veoma je bitno i živeti brend koji se predstavlja“, rekla je ona.
Razlozi današnjeg susreta jesu pokretanje kampanje, iniciranje okupljanja stručnjaka, sportista, umetnika, istaknutih ljudi i svih koji su zainteresovani i koji imaju iskustva i žele ih podeliti i pridoneti boljem shvatanju i kreiranju brenda, rekla je Grabar Kitarović.
Ona je podsetila da se pretraživanjem na internetu može videti da je Hrvatska uglavnom poznata po sigurnosti, sportu i neobičnom obliku.
„Hrvatska nema jasan sistem oblikovanja vlastite marke“, rekla je predsednica. Osnivanjem radne grupe za kreiranje zvanične marke, želim to promeniti“, dodala je ona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.