Hoće li Tviter opstati i postoji li alternativa toj platformi? 1Foto: Shutterstock/Sattalat Phukkum

Otkako je milijarder Elon Musk kupio servis za mikroblogovanje Tviter, milioni korisnika su napustili platformu, kao i mnogi oglašivači.

Društvena mreža Tviter je godinama bila važno sredstvo komunikacije i informisanja za milione ljudi i kompanija. Međutim, otkako je milijarder Elon Musk, većini javnosti poznatiji po električnim automobilima Tesla i svemirskoj kompaniji SpaceX, kupio uslugu mikroblogovanja za 44 milijarde dolara, milioni korisnika su napustili platformu, a isto tako i mnogi oglašivači, piše Al Džazira.

Sumnjivi potezi novog vlasnika, masovna otpuštanja, kontroverzne poslovne odluke i svakodnevne „tuče“ između Maska i korisnika servisa, među kojima su i neki od moćnih američkih zakonodavaca, ali i poznate ličnosti sa milionima pratilaca, doveli su u pitanje budućnost Tvitera, a istovremeno osmeh ljudima sa konkurentskih platformi, koji raširenih ruku čekaju nezadovoljne korisnike Tvitera.

Činjenica da ova platforma trenutno doživljava „turbulencije“ u korisničkoj bazi ne mora samo po sebi da bude znak za uzbunu, smatra urednica Netokracije Mia Biberović. Kad god dođe do velike promene na bilo kojoj društvenoj mreži, „dođe do nekog odliva, ali i priliva korisnika“, objašnjava on.

Iako su u početku neki korisnici protestno napustili društvenu mrežu, to za sada nema previše uticaja na ukupan broj. Čak je i Tviter zabeležio porast aktivnosti, verovatno zato što su mnogi aktivni na toj društvenoj mreži kako bi iz „prvih redova“ posmatrali šta se na njoj dešava, kaže ona.

Ali pitanje je koliko će to trajati, ističe Biberović, s obzirom da je svaki novi potez Elona Maska pod znakom pitanja.

„Moj utisak je da su mnoge odluke koje je donosio impulsivne, od pravca razvoja proizvoda do otpuštanja osoblja, a činjenica da su veoma javne ne pomaže opštoj slici.

Ona se takođe osvrnula na pitanje suzdržanosti, pa čak i povlačenja velikog broja kompanija koje su koristile ovu platformu da dopru do miliona ljudi.

Biberović napominje da su oglašivači posebna grupa i da su najveći brendovi koji se oglašavaju na Tviteru veliki brendovi, koji zakupljuju reklame i do godinu dana unapred.

„S obzirom da su tokom ove godine bili zbunjeni u kom pravcu će Tviter krenuti, a predstavnici Tvitera nisu imali odgovore na njihova pitanja, mnogi su pauzirali oglašavanje i iznajmljivanje budućih reklama.

Konfuziji među brendovima uneo je i čuveni „plavi kvačica“, koji je donedavno označavao da je profil na Tviteru verifikovan, odnosno da je zvaničan, a sada predstavlja podatak da je profil korisnika premijum servisa Tvitter Blue, kaže Biberović.

Za osam dolara mesečno svako može da dobije plavu kvačicu, koju su mnogi koristili da se predstavljaju kao zvanični profili raznih brendova, uključujući i neke u vlasništvu Elona Maska.

„Brendovi se svakako plaše štete koju im ovakve situacije mogu naneti, a za sada im Elon Musk nije ulio poverenje da će njihovi brendovi biti dovoljno ’zaštićeni’ na toj društvenoj mreži, pa se može očekivati veći pad prihoda od oglašavanja. .“

Upravo je ta „plava kvačica“ predmet sprdnje na ovom servisu, ali i uzrok ozbiljnih problema, koji su neke kompanije koštali milione, pa čak i milijarde dolara.

Na primer, neko je napravio i verifikovao profil koji navodno predstavlja veliku farmaceutsku kompaniju Eli Lili i najavio da je kompanija „uzbuđena što će insulin biti besplatan u budućnosti“. Za kratko vreme ta poruka je imala hiljade šerova i „lajkova“. Zbog te najave vrednost akcija kompanije je sutradan pala za šest odsto, što je dovelo do finansijskog šoka vrednog nekoliko milijardi dolara. Lažni, verifikovani profil je uklonjen nakon nekoliko sati, ali je šteta za kompaniju već bila učinjena.

Ovo nije jedini primer, jer su i druge farmaceutske kompanije, ali i kompanije iz drugih delatnosti, bile izložene pojavi lažnih, proverenih profila, uključujući i one u vlasništvu samog Elona Maska, što je dovelo do velikih finansijskih posledica po te kompanije.

Zanimljiv je i primer „proverenog” profila bivšeg predsednika SAD Donalda Trampa, čiji je nalog na ovom servisu uklonila prethodna administracija Tvitera, iako je redovan korisnik. Novi profil, koji bi trebalo da predstavlja Trampa, objavio je da uticajni republikanac podržava kandidaturu Džozefa Bajdena, koji ga je pobedio na prethodnim izborima, za predsednika SAD 2024. godine.

Ceo tekst pročitajte na Al Džaziri.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari