Časopis Plejboj je odlučio da obustavi sve aktivnosti na Fejsbuku, reagujući na skandal u vezi s curenjem podataka desetina miliona korisnika ovog gigantskog društvenog medija. Redakcija je juče saopštila da napušta društvenu mrežu i deaktivira sve svoje naloge.
“Nedavno objavljena vest o navodno lošem upravljanju Fejsbuka podacima korisnika učvrstila je našu odluku da u ovom trenutku obustavimo svoje aktivnosti na platformi”, navodi se u saopštenju. Kako se dodaje, budući da se više od 25 miliona fanova s „časopisom za odrasle“ povezuje preko raznih Fejsbuk strana, rukovodstvo Plejboja “ne želi da bude saučesnik u njihovim izlaganjima navedenim praksama”. “Iz tog razloga smo saopštili da se povlačimo s platforme Fejsbuka, tako što deaktiviramo naloge Plejboja kojima direktno upravlja kompanija Plejboj enterprajz.”
Plejboj je takođe naveo da su njegove poslovne aktivnosti i mogućnosti da dopre do svoje publike “osporavane” striktnim smernicama Fejsbuka kada je reč o sadržaju i politici. “Plejboju je godinama teško da izrazi svoje vrednosti na Fejsbuku zbog njegovih striktnih smernica kada je reč o sadržaju i politici. Suočavamo se s jedinom alternativom, a to je korigovanje retorike Plejboja da bi zadovoljio stavove Fejsbuka o tome šta jeste, a šta nije prikladno na njegovoj platformi”, navodi se u saopštenju Plejboj enterprajza.
Kompanija je u saopštenju naglasila da je “uvek zagovarala ličnu slobodu i zalagala se za slavljenje seksa”, te da je inicijativa da deaktivira platforme na Fejsbuku “još jedan korak u toj aktuelnoj borbi”.
Fejsbuk je na meti kritika od kada je u medijima objavljeno da je Kembridž analitika na neprikladan način sakupljala podatke miliona korisnika društvene mreže. Kembridž analitika je optužena da je koristila podatke 50 miliona korisnika Fejsbuka, koje je sakupila sada ugašena kompanija Global sajens riserč (GSR), za vršenje uticaja na birače na izborima u SAD 2016.
Uzbunjivač Kristofer Vili je rekao u utorak da je izborna pobeda Donalda Trampa 2016. delimičan razlog što je progovorio o praksama njegovog bivšeg poslodavca. On veruje da je u skandalu oštećeno više od 50 miliona korisnika. Nakon što je skandal odjeknuo u javnosti, pojavili su se apeli da se ukine Fejsbuk, a haštag #DeleteFacebook prepunio je društvene medije. Komercbanka i Mozila su obustavili reklamiranje na društvenoj mreži.
Fejsbuku su reklame donele više od deset milijardi evra u trećem kvartalu 2017, što je porast od 49 odsto, čime je uvećan profit kompanije. Međutim, posle skandala s Kembridž analitikom, pojačani su strahovi oglašivača koji se povlače s platforme.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.