Kina objavila mere za stimulisanje potrošnje uoči Praznika proleća 1Foto: Beta/CHINA GLOBAL TELEVISION NETWORK CORPORATION/MO

Kineska državna komisija za razvoj i reforme saopštila je mere za stimulisanje potrošnje uoči Praznika proleća tokom stroge kontrole kovida-19, objavila je Kineska medijska grupa (CMG).

Mere će zadovoljiti rastuću potražnju stanovnika za potrošnjom, osloboditi potencijal potrošača i doprinositi stabilnom početku ekonomskog rasta u prvom kvartalu, saopštila je Komisija za razvoj i reforme.

„Treba preduzeti razne mere za zadovoljavanje potražnje stanovnika, obezbediti ponudu svakodnevne potrepštine, pružiti više beskontaktnih usluga, kao i pružiti pomoć starijim stanovnicima u prevozu, radi okupljanja sa porodicama“, navodi se u saopštenju.

Saopštenje o merama odnosi se i na politike o povećanju onlajn festivalske potrošnje i o širenju potrošnje u ruralnim područjima.

Ukazano je da je potrebno da se stimuliše potrošnja u vezi sa zimskim sportovima, kulturom i zabavom, kao i podrži sektor „pametne“ maloprodaje.

Glavna ekonomistkinja kineske Hang Seng banke, Vang Dans smatra da je potrošnja „najveće usko grlo“ ove godine.

Ona je izrazila zabrinutost da će se potrošnja teško oporaviti, naročito u malim gradovima.

„Najdirektniji način za obnovu potrošnje su subvencije potrošačima“, rekla je Vang.

Komisija za razvoj i reforme juče je najavila da će podržati zdrav razvoj tržišta nekretnina i legalnu potražnju kupaca stanova, a takodje je od lokalnih vlada zahtevala da jačaju nadzor nad nepravednom konkurencijom i drugim monopolističkim ponašanjem tokom praznika.

Kina će 2022. godine kroz mikroekonomske politike stimulisati vitalnost tržišta, produbiti strukturne reforme ponude, kao i pokloniti veću pažnju cirkulaciji nacionalne ekonomije, rečeno je na Centralnoj konferenciji o ekonomskim poslovima u decembru 2021. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari