Kina namerava da pošalje prvu grupu komercijalnih putnika u suborbitalni svemir 2025. godine, sa svakim letom po ceni između dva i tri miliona juana (oko 287.000 do 430.800 dolara), rekao je stručnjak za rakete Jang Jićang, prenosi Kineska medijska grupa.
„Trenutno postoje tri načina putovanja u svemir. Prvi je ulazak u svemirsku stanicu, koja postavlja stroge zahteve za fizičko i psihičko stanje turista“, kazao naučnik koji je 2018. bio generalni direktor raketnog projekta „Dugi marš“ 11 i osnivač raketne kompanije CAS Space sa sedištem u Pekingu.
„Drugi način vodi turiste u svemir na teretnom avionu koji se koristi za podizanje druge letilice“, dodao je. „Virgin Galactic“ je jednom najavio ove vrste putovanja po ceni od 450.000 dolara po sedištu, prema izveštajima medija.
Treći način, prema Jangu, i onaj na koji će se Kina fokusirati, jeste suborbitalno putovanje svemirom. Ovo će biti pogodnije za većinu putnika.
SAD su počele da komercijalizuju svoj svemirski sektor 1980-ih, a industrija je relativno sazrela kada je SpaceX osnovan 2002.
Kina je pokrenula ovaj sektor relativno kasno 2015. godine, ali je industrija već dobila oblik uz brz razvoj. „Kina će verovatno dostići nivo razvoja SAD u sektoru komercijalizacije svemira u roku od 10 godina“ rekao je Jang.
Ovaj sektor u Kini je ušao u ‘eru 2.0’ vođenu aplikacijama i tržišnim silama, što se razlikuje od ‘ere 1.0′ koja je predstavljala osnovnu proizvodnju, istraživanje i razvoj’. Prema industrijskom izveštaju, Kina je 2021. imala više od 370 preduzeća fokusiranih na proizvodnju satelita, lansiranje raketa i relevantne usluge zasnovane na satelitima u orbiti, prenosi CMG.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.