Američke građane uoči izbora 5. novembra preplavljuju različita osećanja, ali uzbuđenje ne dominira među njima.
Čak sedam od njih deset oseća anksioznost ili frustriranost predsedničkom kampanjom, a slične brojke ukazuju i na nezainteresovanost, zaključci su najnovije ankete agencije Asošijeted pres i američkog Centra za istraživanje javnog mnjenja (NORC), prenosi Glas Amerike (VOA).
Svega jedna trećina anketiranih odgovorila je da je uzbuđena zbog predstojećih izbora.
Poslednjih nedelju dana predsedničke kampanje obeležila je izrazita neizvesnost u pogledu podrške predsedničkim kandidatima.
Aktuelne ankete ukazuju da je izborna trka na nacionalnom nivou konkurentna, što važi i za takozvane neopredeljene države koje su ključne za ishod glasanja.
U njima kandidati Kamala Haris i Donald Tramp nisu ostvarili merljivu prednost.
Uz to, završne reči republikanskog kandidata i demokratske kandidatkinje bile su u oštroj suprotnosti.
Haris je iznela tvrdnje da je Tramp opsednut osvetom i ličnim potrebama i interesima, dok je Tramp kandidatkinju demokrata označio nesrećom koja je uništila sve što se našlo pred njom.
Pojedine grupe građana zabrinutije su nego pre četiri godine, iako je glasanje 2020. održano u jeku pandemije kovida 19.
Anketa AP-a i NORC-a je 2020. pokazala da je oko dve trećine građana zabrinuto zbog izbora, što je približno aktuelnom rezultatu. Međutim, kada se uzme u obzir političko opredeljenje, anksioznost je veća.
Osam od deset anketiranih demokrata osećanja koja imaju opisuju kao uznemirenost, što je više u odnosu na oko tri četvrtine njih koliko ih je bilo 2020.
Takođe, oko dve trećine republikanaca je zabrinuto što predstavlja umereni porast u odnosu na njih šest od deset, koliko ih se tako osećalo pre četiri godine.
Učesnici ankete, koji su se odredili kao nezavisni, nisu značajnije promenili stavove: manje su zabrinuti od demokrata ili republikanaca. Zabrinuta je njih otpilike polovina – što odgovara podacima iz 2020.
Prema istraživanju, u poređenju sa prethodnim izbornim ciklusima, intenzivniji su postali i drugi vidovi osećanja. Jedna trećina anketiranih navela je da se oseća uzbuđeno zbog kampanje tokom 2024, u odnosu na otprilike jednu četvrtinu u 2016.
Međutim, većina građana ukazala je da nije uzbuđena zbog ovogodišnje trke.
Uz to, jedan podatak ostao je prilična konstanta: broj građana koji je frustriran. Gotovo sedam od deset anketiranih prijavilo je frustriranost kao preovlađujuće osećanje u vezi sa kampanjom, što je slično kao i 2020. godine.
U anketi sprovedenoj od 24. do 29. oktobra učestvovalo je 1.233 odraslih. Uzorak je formiran tako da odrazi reprezentativnost populacije Sjedinjenih Država.
Margina greške uzorkovanja iznosila je plus ili minus 3,6 procentnih poena.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.