Evropska unija učvršćuje planove za reformu i standardizaciju vozačkih ispita u svih 27 država članica ne bi li se, kako piše Euronews, smanjio broj od 20.000 smrtnih sluačjeva u saobraćaju svake godine – pri čemu 40 odsto tih smrtnih slučajeva uključuje vozače mlađe od 30 ngodina.
Novim predlozima utvrdila bi se, dodaju, starosna dob za polaganje ispita za vožnju sa 17 godina dok bi novi vlasnici vozačkih dozvola imali dvogodišnji probni period tokom kojeg ne bi mogloi sami da voze i potpuno im je zabranjeno da piju alkohol tokom vožnje.
Prema poslednjim podacima Eurostata, u poslednjoj deceniji zabeležen je pad broja poginulih na putevima EU u svakoj zemlji.
Najveće zemlje poput Francuske, Nemačke i Italije sa nekim od najširih putnih mreža i velikim brojem automobila i dalje beleže veliki broj smrtnih slučajeva iako su brojke u padu od 2011. do 2020.
Iz Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja, nezavisne nevladine organizacije sa sedištem u Briselu posvećene smanjenju broja smrtnih slučajeva i povreda u transportu u Evropi navode da broj smrtnih slučajeva u saobraćaju još treba da pada.
„Novi podaci objavljeni prošle godine pokazali su da se broj smrtnih slučajeva na putevima u EU smanjuje dovoljno brzo da bi dostigao ključni cilj prepolovljenja smrtnih slučajeva i ozbiljnih povreda do 2030“, kaže Graciela Jost iz Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja.
„Dobro je videti kako EU danas postaje ozbiljna po pitanju bezbednosti na putevima“, dodala je ona.
Novi predlozi EU takođe bi dali zemljama ovlašćenja da sprovode zabranu vožnje iz jedne države članice EU u celom bloku.
„Sada je na državama članicama i Evropskom parlamentu da osiguraju da ovaj paket ne bude razvodnjen na putu da postane zakon“, kaže Jost.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.