Kolaps u Nemačkoj zbog štrajka mašinovođa 1EPA-EFE/CLEMENS BILAN

Štrajk mašinovođa Nemačkih železnica (Deutsche Bahn) paralisao je železnički saobraćaj usred talasa povratka turista s godišnjih odmora i izazvao saobraćajni kolaps, javlja Hrvatska radio-televizija.

Štrajk sindikata mašinovođa (GDL) započeo je u utorak uveče u teretnom i u sredu ujutro u putničkom saobraćaju i trebalo bi da traje 48 sati, do petka u dva ujutro. Očekuje se da će se vozni red normalizovati tek pred kraj nedelje.

Razlog štrajka je odbijanje zahteva da se mašinovođama poveća zarada.

Vozovi Nemačke železnice voze prema vanrednom voznom redu po kojem je u prometu tek svaki četvrti voz, a na nekim linijama saobraćaju autobusi.

Uprava DB-a je apelovala na građane da izbegavaju svako putovanje koje nije krajnje nužno.

Štrajkom su pogođene i linije u gradskom železničkom saobraćaju, što se posebno oseća u većim gradovima poput Berlina.

Predsednik malog, ali uticajnog sindikata GDL-a Klaus Veselski ocenio je dosadašnji tok štrajka uspešnim: „Moram reći da su kolege vrlo disciplinovano stupile u štrajk.“

Članovi sindikata odlučili su se na štrajk nakon što je uprava DB-a odbacila zahteve sindikata za povećanje zarada od 3,2 odsto i bonusa za pandemiju u iznosu od 600 eura.

DB nudi isto povećanje, ali ne odjednom, kako to traži GDL, nego u dva termina, od početka 2022. i potom 2023. godine.

Uprava DB-a ukazuje na velike gubitke koja je kompanija u većinskom državnom vlasništvu pretrpela zbog pandemije, kao i troškove pokrivanja šteta poplava koje su poslednjih sedmica zadesile područja na zapadu Nemačke, pri čemu su uništeni mnogi delovi železničke infrastrukture.

Posmatrači procenjuju da je štrajk posledica borbe za prevlast između sindikata GDL i mnogo većeg sindikata zaposlenih na železnici EVG s kojim je DB već postigao dogovor o rastu plaća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari