Matematički problem iz škole koji pola Tvitera pokušava da reši: „Idem na fakultet i ovo nikada u životu nisam shvatio“

Ostavite komentar


  1. Taj sto je isao na fakultet da vrati diplomu, osim ako je nije platio, onda je njegova, tu nema diskusije. I nema tu koji je redosled operacija, nije to prizvoljno. Uostalom napisite sve kao razlomke i samo ce vam se ‘kazati’

    36
    ___ * (8-6)
    3
    ____________
    6

  2. У време када сам ја ишао у школу, пре 40так година прво се решавала заграда, па онда множење па тек онда делење. Нека неко напише када је промењен редослед, делење па множење.

  3. Rešenje je 4, ali učiteljica Ana Masterson je samo učiteljica i ne zna da dvotačka (kao znak) za deljenje treba da se zameni razlomačkom crtom. Ko se boji dvojnih razlomaka neka se opredeli za studiranje društvenih nauka.

  4. Ovo nije nikakav matematički problem, jer pravo pitanje glasi – kako se došlo do ovog koraka, a ne kako dalje sa njim postupati…?
    U odgovoru na ovo pitanje nalazi se i rešenje zadatka…

  5. Prvo ide množenje pa deljenje pa sabiranje pa oduzimanje. Rezultat je 1
    Ovaj redosled operacija sam naučio od profesora matematike

  6. Odgovor je 4 kako je moguće da to ne znate, prednost imaju zagrade pa prva računska operacija između množenja i deljenja!

  7. Prvo idu zagrade pa množenje ili deljenje ( ono sto je levo ima prednost ), pa oduzimanje i sabiranje ( ono sto je levo ima prednost)

  8. 36
    ____
    3(8-6)
    _________
    6
    ____
    1

    Vanjski puta vanjski, untrašnji puta untrašnji = 1

  9. resenje je 1!
    36 / (24-18)
    ——-
    6
    = 36/6
    ——-
    6
    = 6
    —-
    6
    = 1

    ЈУПИ!!!!!

  10. прво се рачуна заграда па онда дељење па онда дељење са имениоцем.
    Имала сам 9 из математике 2! ЈУПИИИ

  11. прво се рачуна заграда па онда дељење па онда дељење са имениоцем.
    Имала сам 9 из математике 2!

  12. прво се рачуна заграда па онда дељење па онда дељење са имениоцем.
    Имала сам 9 из математике 2!
    Решење је 1!

  13. „u zavisnosti od toga koji red matematičkih operacija se koristi“

    Nema „u zavisnosti“. Najpre ide zagrada. A onda (ili ako nema zagrade) prvo idu množenje i deljenje, pa sabiranje i oduzimanje. S tim đto ne ide prvo množenje pa deljenje (niti obrnuto) već u zavisnosti kojim redom su zapisani, šta je prvo, to se prvo radi.

    Jedino ako se u poslednjih par decenija pojavila neka druga i drugačija matematika.

  14. Očigledno ima puno matematički nepismenih komentara ovde. Mnozenje i deljenje su operacije istog nivoa, isto vazi i za sabiranje i oduzimanje.
    Pravilo za redosled operacija je prosto:
    1 nivo: zagrade
    2 nivo: stepenovanje i korenovanje
    3 nivo: mnozenje i deljenje
    4 nivo: sabiranje i oduzimanje
    Operacije istog ranga se izvrsavaju sa leva na desno
    Ako je razlomacka crta eksplicitno data onda se posebno racunaju brojilac i imenilac.
    36:3(8-6) 36:3•2 12•2 24
    —————- = ————= ———-=———-= 4
    6 6 6 6

  15. Rezultat je 6.
    Prvo resavamo operacije posle znaka deljenja ( oduzimanje, mnozenje), pa tek onda 36 delimo sa tim dobijenim rezultatom.
    Tj. 36 : 6 = 6.
    Tako su nas ucili u OS jos odavno, a to je potvrdilo i moje dugogodisnje radno iskustvo u trgovini.

  16. I da se oslobodi zagrade prvo ili posle uvek bude 4. 36:3(8-6)=12(8-6)=12×2=24 skratiti sa6=4. 36:3(8-6)=36:3×2=12×2=24 skratiti sa6=4

  17. Ko kaže da množenje ima prvenstva nad deljenjem? To je kao kada biste rekli da sabiranje ima prednost nad oduzimanjem…
    Odgovor je 4.

  18. Ispravka, izvinjavam se
    Rezultat je 1.
    Prvo resavamo operacije posle znaka deljenja ( oduzimanje, mnozenje), pa tek onda 36 delimo sa tim dobijenim rezultatom.Dobijamo razlomak koji daje rezultat 1.
    Tj. 36 : 6 = 6. A 6 kroz 6 je 1.
    Tako su nas ucili u OS jos odavno, a to je potvrdilo i moje dugogodisnje radno iskustvo u trgovini.

  19. Rešenje je 4 . Ukoliko niste sigurni upotrebite kalkulator . Onda ukucajte isto kao što je ovde napisano . Naravnno sa zagradama . Dobije se rezultat 4 .

  20. Naravno da je resenje 1, i ko je isao u osnovnu skolu i ucio razlomke, zna da resi. Ne potcenjujem nikoga

  21. Najbolje bi bilo da napustiš fakultet, zadatak je za niže razrede osnovne škole. Jel se vi ovo šalite ili ozbiljno?

  22. Stvarno zanimljivo za novinare i one koji pokušavaju da budu „veliki“ matematičari. . Rezultat je 1.

  23. Zadatak nije dobro postavljen.Ispred zagrade mora postojati znak operacije.Ova dva znaka u zagradi ne znace nista,jer ne znamo sto cemo s njima.Samo postojanje zagrada ne znaci da se to unutar njih mnozi.

  24. Postoje SAMO dve definisane računske operacije-sabiranje i množenje-pa razmislite koje operacije imaju prednost u ovom izrazu!

  25. Moze i ovako:

    36:3(8-6) 36:3×2 36:6 6X(6:1) 6X6 36
    ——— = ——- = —– = —— = —- = —- = 6
    6 6 6 6 6 6

  26. Ne mogu da verujem da se oko ovoga zadatka toliko polemise !? Resenje je 1 i nema ; moze ovako, moze onako ! Blago nama koja nam je buducnost ! Bice i ono : 2 + 2 = 6 !

  27. Idealna prilika da se Srbi opet podele na tabore u odnosu na potencijalno rešenje-a rešenje je 1

  28. Ja sam zgranuta komentarima oko čega se vodi polemika i koliko je znanje matematike u Srbiji, pa ovo se uči u nižim razredima osnovne škole.

  29. Siniša
    Pa gledaj, ili profesor nije umeo da te nauci, ili ti nisi bas ukapirao cemu te uci. Taj redosled ti je netacan i resenje ovde je 4, sve ostalo je „slobodno tumacenje“ kojeg u matematici nema. Ili znas sta treba da radis, ili nemas pojma, treceg u takvim naukama nema. Ti kao ovaj sa „fakultetom“, ko li mu dade diplomu?Dobro da je shvatio da je isao na fakultet

  30. Zar ne beše da Danas čitaju samo intelektualci, a ovde pola vas napisalo 1 za rešenje. I vi ćete nam reći za koga je ispravno glasati?

  31. @John
    Jedan ste od retkih koji znaju.
    @GOGICA
    Ko li je vama dao 9? Imao sam i ja kolege koji su uspevali da bubaju matematiku.

  32. 36: 3x(8-6)= 12×2 i sad to podelimo sa 6. Rezultat je 4. Prvo moze da se podeli 36 sa 3 i to pomnozi sa 2 sto se dobija oduzimanjem u zagradi. Ne mogu da verujem da ljudi ovo ne znaju. Ovo moze i napamet da se resi, bez pisanja.

  33. Prvo podeli, u zagradi oduzmi. 36:3=12:6=2x(8-6)=2×2=4, Starija je operacija deljenja od množenja.

  34. Jel realno ovo u komentarima? Ili ste dobri trolovi ili vas treba vratiti u osnovnu, nema treće

  35. Ja ne znam gde je gomila ljudi u komentarima čula da prvo ide množenje pa deljenje. Koliko ja znam, obe operacije su jednake po prioriteru i samo se ide redosledom kako je napisano, u ovom slučaju prvo se rešava 36/3, što je 12, pa se onda množi sa 2, što je 24, i na kraju deli sa 6, tako da se dobija 4.

  36. Prvo sam dobio 1 a onda seo, zagrejao stolicu i dobio 4.
    U proseku, to je 2,5 😀

  37. Ako ideš na fakultet a ne znaš to da rešiš,onda nisi trebao ni da upišeš fakultet.Sedi 0

  38. @ Bravo Tijana !! Samo , ne znam da li se šališ , ili ozbiljno ?! Nadam se da se šališ !!

  39. Pretvorite u razlomak 36:3(8-6) i (36:3)(8-6)
    36 36
    ______ i ____ (8-6)
    3(8-6) 3

    3(8-6) 3

  40. Ne razumem kako je iko mogao da dodje do rezultata 1. Zna se kako se resava ovaj obicni racun. Odmah sam dobila rezultat 4, a sad bi neki da me ubede da gresim.

  41. Stvarno je smešno da oko ovoga postoji dilema. Naravno da je rešenje 4, jer se najpre oslobadjamo zagrade, a onda se računa prema redosledu računskih operacija.

  42. Ovo je nepravilno zapisan izraz.
    Operacije mnozenje i djeljenje su ravnopravne i zato se prioritet odredjuje zagradom, sto ovdje nije uradjeno(36:3×2).Zato i dobijaju vise rjesenja.
    Ipak, dogovor je da u ovakim slucajevima se racuna redom, pa je zato rezultat 4.

  43. Rezultat je 100 posto 1, a to znaju samo oni koji znaju raditi dvojne razlomke. Oni koji ne znaju, onda naravno da su sigurni u svoje pogresne rezultate i njima se ovako on line ne moze ni dokazati ni pokazati ni objasniti:)

  44. Zalosno je sto se od ovoga pravi zagonetka, jos zalosnije sto ima ovoliko razlicitih tumacenja, a najzalosnija samouverenost ljudi koji daju pogresan rezultat. Resenje je 4. Sve drugo je izmisljanje neke nove matematike.

  45. Nije ni čudo što nam je iq kao nacije nizak,bajni inžinjeri studenti doktori pitajte dete ako imate problem sa rešenjem,sve je već objašnjeno za pismene i rešenje je samo jedno a to je 4

  46. 3 je samo izvučeno ispred zgrade kao zajednički množilac, znači može i ovako da se napiše: (3*8-3*6), kad se to reši onda ide deljenje sa gornje strane razlomka, pa se onda rezultat deli sa donjim delom razlomka, tako da rezultat bude 1.

  47. Ne mogu da verujem da je ovo problem…svaki učitelj i njegovi učenici četvrtog razreda zna da je rešenje 4.

  48. Rešenje je 4. Starije je deljenje od množenja. 36:3(8-6)/6. 36 se deli sa 3. Pa onda se dobitak 12 množi sa razlikom u zagradi tj. 12×2/6 = 24/6 = 4

  49. Svi vičete da se prvo reši zagrada… Pa evo kad se reši ona je ovako 36:3*2…i koliko je sada?

  50. Koliko smo nepismeni to je neverovatno.Svako ko je napisao 1 , odmah da se vrati u osnovnu skolu.Tacno je 4 . A nastavnicima mala plata, i ovo im je puno,sta rade u skoli…..

  51. Prvo se radi oduzimanje i dijeljenje dakle:
    36:3 je 12,a 8-6 je 2.Pa to izgleda
    12×2 kroz 6.
    12×2 je 24, 24:6 je 4.

  52. Samo u snu rešenje je 4 dok je na javi uvek I vazda 1.
    Zadatak treba postaviti u obliku razlomka:
    ___36____
    –3(8-6)

  53. Zagrada je odvojena cjelina.Nazovimo je drugim imenom,recimo jabuka.Sad racunamo: 36 dijelimo sa 3 jabuke.Svaka jabuka vrijedi po 2.Odgovor je uvijek 1.

  54. To se uči u 4-tom osnovne šta se u ovakvim izrazima rešava prvo, prvo deljenje, pa množenje, (rešavanje u zagradi je preče, od ovog broja ispred) ali se gornji deo razlomka mora prvo srediti da bi se delilo sa donjim.

  55. 36:3×2 nije 12×2 već 36:6!!! Pobogu prvo ide množenje pa deljenje. Šta se ovde dešava!

  56. Onaj ko misli da je 4,sedi 1
    Jer to je jedino tacno resenje
    Kako ste,samo,uspeli da izbunarite 4

  57. Da je skolstvo ostalo iz stare YU ovo sada ne bi bio problem. Ovo je prvi predznak da treba nesto mjenjati… Mslo smsnjiti EU vrednosti posto one nam pokvarise omladinu…

  58. Mora da ste debelo retardirani! Oko ovoga se NE POLEMIŠE. 4 rešenje. Ne glupirajte se, molim vas.

  59. Prvo zagrade, pa množenje i deljenje pa sabiranje i oduzimanje redom kako je napisano. Sve je jasno. 4. Zato je matematika problem. Ne znate pravila a hoćete da rešite zadatak.

  60. Kako ovo ljudi ne mogu da reše !?
    Ovo je zasigurno 4.
    36:3(8-6)/6=36:3(2)/6=12*2/6=24/6=4.
    Mozda izgleda zubunjujuće ali je lak zadatak.

  61. Ja sam kroz 10 sekundi, bez mnogo matematičkog znanja, došao do rezultata 4.. možda griješim, ali prema onome kako sam učen, nakon riješavanja zagrade (3:2), ostaje 36:1.5 / 6 = 24/6 = 4✓

  62. Rešenje je: [36:3(8-6)]:6= [36:3×2]:6= [36:6]:6= 6:6=1 Tako smo učili u školi, a sada kako umobolnici kroje svet sve je moguće.

  63. 1. [36:3(8-6)] :6 = [36:(24-18)]:6=(36:6):6=6:6=1
    2.[36:3(8-6)]:6=[36:(3×2)]:6=(36:6):6=6:6=1

  64. Naravno da je rešenje 4! Ako bi 36:3(8-6) napisali kao 36/3(8-6) onda bi trebala da stoji jos jedna zagrada, odnosno, 36:(3(8-6))…ovde pravite gresku.. Mislim da je dovoljno objasnjenje! Znaci, resenje je 4 i tu nema dileme!

  65. Ja ovo vidio u životu nijesam,prvo ide množenje i dijeljenje.A zatim sabiranje i oduzimanje X
    36÷3=12×2=24 X
    A onaj zadatak gore šta će mo s’seticom
    36÷3(8-6)/6=24/6=4✓ jer zagrada se rijesi pa onda se podijeli ili pomnožiti.

  66. Da pitam jeli 22, 22 ili 4.
    22=2*2=4.
    36:3(8-6) =3*6:3*(8-6)=3*6:3*2=18:6=3 a 3/6 =1/2=0,5
    Trt Milojka

Ostavite komentar


Svet

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Kesić, TV voditelj

Danas čitam zbog toga što imam šta da pročitam i zato što mi ne vređa inteligenciju.