Nemačko Ministarstvo saobraćaja planira da i na klasičnim biciklima dopusti pokazivače pravca u narodu poznate kao migavce. Razlog je veliki broj saobraćajnih nesreća.
U Nemačkoj je biciklista dužan da rukom da znak kada skreće, a upravo je u tome problem – posebno kod bicikala koji su podržani električnim motorom pa jure i po 45 kilometara na sat.
Tako u Ministarstvu saobraćaja komentarišu vest da će uskoro migavci biti dopušteni na svim tipovima bicikala, svejedno da li imaju ili nemaju motor.
Pravilo bi trebalo da uskoro bude uvedeno, potvrđuje Ministarstvo, ali neće biti obaveze da se migavci uvode već samo mogućnosti.
Kako pojašnjavaju, posebno pri većim brzinama podizanje jedne ruke sa volana bicikla može da vodi nestabilnosti.
Prema poslednjim dostupnim podacima, u 2022. godini su u Nemačkoj 474 osobe izgubile život vozeći bicikl.
Potrebno posebno po mraku
Prema trenutnom pravilniku, migavci su dozvoljeni samo na triciklima ili širokim teretnim biciklima. Dozvoljeni su i na onima koji podsećaju na rikše, to jest čija je konstrukcija takva da može zakloniti ruku bicikliste kada njome daje znak za skretanje.
U Opštem nemačkom biciklističkom klubu (ADFC) pozdravljaju to što će migavci biti dozvoljeni. Njihov pravni stručnjak Roland Hun rekao je da su elektronski pokazivači pravca daleko uočljiviji od ruke, pogotovo u mraku.
On je za list Rajniše post dodao da ruke često pri skretanju treba da budu na kočnici. Hun kaže da do nesreća najčešće dolazi kad bicikli skreću ulevo.
Nedavanje znaka košta deset evra
Prema nemačkom zakonu, nedavanje znaka za skretanje rukom broji se u prekršaje. Kazna je doduše bagatelna – deset evra. A ako dođe do nesreće, za nedavanje znaka rukom plaća se svega 35 evra.
U prodaji ima mnogo varijanti migavaca za bicikl, mogu se naći već od petnaestak evra pa nadalje. Obično se sami pokazivači pravca montiraju iza sedla, a mala kontrolna tabla koja se sa njima povezana na volan.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.