"Kao na cigaretama": Ministar zdravlja SAD traži da se na društvene mreže postave upozorenja 1Foto: Pixabay/ArgoImages

Ministar zdravlja SAD Vivek Murti zatražio je danas od američkog Kongresa da stavi znakove upozorenja na platformama društvenih mreža, slične onima koje su sada obavezne na kutijama cigareta.

Za današnji Nju Jork Tajmsu Murti je izjavio da su društveni mediji faktor koji doprinosi krizi mentalnog zdravlja među mladima.

„Vreme je da se zahteva oznaka upozorenja ministarstva zdravlja na platformama društvenih medija, u kojoj se navodi da su društveni mediji povezani sa značajnim štetnim posledicama po mentalno zdravlje adolescenata. Oznaka upozorenja redovno bi podsećala roditelje i adolescente da društveni mediji nisu dokazano bezbedni.“Dokazi iz studija o duvanu pokazuju da oznake upozorenja mogu povećati svest i promeniti ponašanje“, rekao je Murti.

On je dodao da Kongres treba da donese zakone koji će zaštititi mlade ljude od onlajn uznemiravanja, zlostavljanja i eksploatacije, kao i od izloženosti ekstremnom nasilju i seksualnom sadržaju.

Murti je rekao da upotreba oznake upozorenja ne bi učinila društvene medije bezbednim za mlade ljude, ali bi bila deo potrebnih koraka. On veruje da bi uticaj društvenih medija na mlade trebalo da bude hitna briga.

Dodao je da škole i roditelji takođe moraju da učestvuju u obezbeđivanju vremena provedenog bez mobilnog telefona.

„Mere bi trebalo da spreče platforme da prikupljaju osetljive podatke od dece i trebalo bi da ograniče upotrebu funkcija kao što su push obaveštenja, automatska reprodukcija i beskonačno skrolovanje, koji doprinose prekomernoj upotrebi“, dodao je.

Prošle godine Murti je upozorio da nema dovoljno dokaza koji bi pokazali da su društveni mediji bezbedni za decu i tinejdžere. On je tada izjavio da političari moraju da se pozabave štetnostima društvenih medija na isti način na koji regulišu stvari kao što su autosedišta za decu, prehrana za bebe, lekovi i drugi proizvodi koje deca koriste.

Upotreba društvenih medija preovlađuje među mladima: do 95 odsto mladih između 13 do 17 godina kaže da koristi neku platformu društvenih medija, a više od trećine kaže da koristi društvene medije „skoro konstantno“, prema podacima istraživanja iz 2022. godine.

Da bi se pridržavale savezne regulative, kompanije društvenih medija već zabranjuju deci mlađoj od 13 godina da se prijave na neke od platformi, ali se pokazalo da deca lako zaobilaze takve zabrane, sa ili bez pristanka svojih roditelja.

Druge mere koje su društvene platforme preduzele da bi otklonile zabrinutost u vezi sa mentalnim zdravljem dece takođe se mogu lako zaobići. Na primer, TikTok je uveo podrazumevano vremensko ograničenje od 60 minuta za korisnike mlađe od 18 godina. Ali kada se dostigne ograničenje, maloletnici mogu jednostavno da unesu šifru da bi nastavili da ga koriste.

U januaru su direktori kompanija Meta, TikTok, Iks i drugih društvenih medija izašli pred pravosudni odbor Senata da svedoče zbog zabrinutosti roditelja da ne čine dovoljno da zaštite mlade ljude. Rukovodioci su međutim hvalili postojeće bezbednosne alate na svojim platformama i posao koji su obavili sa neprofitnim organizacijama i organima za sprovođenje zakona, kako bi zaštitili maloletnike.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari