Širom Evrope proneo se strah i zabrinutost o stanju infrastrukture nakon pada mosta u Đenovi, a stručnjaci upozoravaju da su neki od mostova u veoma „rizičnom stanju“.
Javni tužilac Đenove je izjavio da se oko 20 ljudi još vodi kao nestalo i da se strahuje da su stradali u ruševinama ispod mosta, dok je do sada potvrđeno da je 39 osoba preminulo. U Italiji, oko 300 mostova je u rizičnom stanju. Među njima je most blizu Agrigenta na Siciliji, delo Rikarda Morandija, koji je dizajnirao i most u Đenovi, a koji su lokalne vlasti 2017. zatvorile zbog „strukturalne štete na stubovima“.
Među ostalim mostovima u Italiji na kojima je izvršena provera štete nalazi se Maljana most u Rimu i Čeliko most u kalabrijskoj regiji. Dva mosta u blizini Milana su takođe pod nadzorom, oba zbog zamora materijala i problema sa prelaskom teških vozila.
Francuski ministar saobraćaja upozorio je da je mreža puteva u „kritičnom stanju“ pošto je izveštaj koji je dostavljen vladi otkrio da su na trećini mostova u zemlji neophodne popravke, a da 841 predstavlja potencijalni rizik. Autori izveštaja su naveli da je primećeno „znatno pogoršanje“ stanja na putevima uopšte, a naročito kada su u pitanju mostovi i vijadukti.
„Od 12.000 mostova u mreži, trećini je neophodna popravka. Često su to male popravke kako bi se sprečilo narušavanje spoljašnjeg izgleda. Ali u sedam odsto slučajeva stanje je mnogo ozbiljnije i postoji opasnost da može da dođe do rizika od rušenja i zato se preporučuje njihovo preventivno zatvaranje za saobraćaj teških vozila ili čak svih vozila“, navodi se u izveštaju.
U Nemačkoj je prošlogodišnji izveštaj pokazao da iako je samo 12,4 odsto mostova u lošem stanju – a mnogi od njih su izgrađeni 60-ih i 70-ih godina i nisu dizajnirani za današnji, povećan intenzitet saobraćaja – za jednako malo procenta (12,5) se smatra da su u dobrom stanju. Autori izveštaja navode da je infrastruktura u bivšoj Istočnoj Nemačkoj generalno u boljem stanju zato što je najvećim delom obnovljena u velikom programu obnove posle ujedinjenja zemlje. Mostovi na zapadu Nemačke su znatno stariji, ali su i pod mnogo većim pritiskom teških vozila i intenzivnijeg saobraćaja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.