Milijarder iz Ohaja planira da spusti podmornicu za dve osobe do dubine nivoa Titanika, kako bi dokazao da se putovanje može bezbedno obaviti nakon tragedije koja je zadesila kapsulu Titan prošle godine.
Investitor u nekretine, Lari Konor rekao je za WSJ:
„Želim da pokažem ljudima širom sveta da, iako je okean izuzetno moćan, može da bude divan i prijatan i da zaista promeni život ako mu pristupite na pravi način.“
On inače radi sa Patrikom Lehijem, suosnivačem i izvršnim direktorom proizvođača podmornica Triton Submarines, piše Business Insider.
Duo ima za cilj da pokaže da se takva ekspedicija može izvoditi više puta i bezbedno, uprkos imploziji podmornice OceanGate prošlog juna, u kojoj je poginulo svih pet putnika, uključujući generalnog direktora kompanije Stoktona Raša.
Lehi je rekao da ga je Konor nazvao nekoliko dana nakon implozije i rekao: „Znaš, ono što treba da uradimo je da napravimo podmornicu koja može da roni do dubine na nivou Titanika više puta, bezbedno i da pokaže svetu da vi momci može to da uradite, a da je Titan bio samo sprava“, citirao je on.
Konor, koji je ranije bio u Marijanskom rovu, najdubljem okeanskom rovu na planeti, rekao je da planiraju da putuju u brodu za dve osobe pod nazivom Triton 4000/2 Abissal Explorer, nazvanom „4000“ zbog dubine koju u metrima može da dostigne. On nije rekao kada će do tog puta doći.
Lehi je bio jedan od brojnih industrijalaca koji su kritikovali OceanGate pre i posle katastrofe, optužujući kompaniju za upitne bezbednosne standarde.
Nakon implozije, on je Rašov pristup ubeđivanju ljudi da se ukrcaju opisao kao „prilično predatorski“.
Drugi u industriji i kompaniji takođe su izrazili svoju zabrinutost.
Bivši glavni pilot podmornice u kompaniji rekao je godinama pre fatalnog incidenta bio zabrinut da će Raš ubiti i sebe i druge u „cilju da ojača svoj ego“.
Filmski stvaralac i istraživač Titanika Džejms Kameron je takođe rekao da su on i neki inženjeri upozorili zvaničnike OceanGate-a da bi Titan mogao dovesti do „katastrofe“.
Ugovor koje su putnici Titana morali da potpišu pominje više načina na koje putnici mogu umreti i tri puta opisuje brod kao „eksperimentalan“.
Prethodni putnici su takođe opisali greške, neuspela putovanja i nesigurnost koju su osećali.
Ipak, Raš i njegova kompanija su više puta branili svoju podmornicu i njen dizajn.
Nakon junske katastrofe, sa brojnih strana stigli su pozivi da se ovakve ekspedicije generalno preispitaju.
Ali Lehi je rekao da veruje da problemi OceanGate-a ne odražavaju celu industriju, dodavši da se takve podmornice smatraju veoma bezbednim zbog opsežnog testiranja kojima se podvrgavaju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.