Njujork tajms: Deonica autoputa Bar-Boljare, put od nigde do nikuda

Ostavite komentar


  1. Sto pre da se zavrse autoputevi i u Srbiji i u C.Gori,hocemo na more da stignemo za 5h bezbedno kako za odmor tako i za produzeni vikend.

  2. Svaka cast crnoj gori da je poduzela ovakav poduhvat. Ovo je sigurno zila kucavica i ovo ce im se na dugi rok visestruko isplatiti. Svaka cast

  3. A da li vi znate koliko ovakvih puteva na ovakav nacin je Amerika izgradila? Samo sto Ameri to ne rade ko Kinezi u nepristupacnim podrucjima vec u Madjarskoj na primer !

  4. Pa ako je nigde primorje sa lukom a nista Srbija onda se slazem sa njima. Pre ce biti da je amerima krivo sto su kinezi uzeli dobre pare a ne oni.

  5. Ne spajati srpske auto puteve sa CG. Ne ići na more kod trenutno najvećih neprijatelja srba i srbije.

  6. “Da li nam je potreban auto-put do Crne Gore”
    Beograd, 11.02.2020.

    Naravno, nije nam poptreban.
    To pokazuje analiza konsultantske kuće Fidelity konsalting, čiji podaci su predstavljeni i u britanskom The Telegraphu.
    “Analiza projekta vijeka u Crnoj Gori, autoputa Bar–Boljare, pokazuje da je nerealno očekivati da bude rentabilan. Da bi se otplatila godišnja rata za autoput (i to bez troškova amortizacije, plata, materijala i investicionog održavanja), njime svake tri sekunde treba da prolazi najmanje jedno vozilo.
    “Rata za autoput (postojeći kredit uvećan za prekoračenja) iznosiće 60 miliona eura. Ako pretpostavimo da cijena jednog prolaska iznosi pet eura (bez PDV-a), to znači da autoputem samo za otplatu godišnje rate treba da prođe 12 miliona vozila”, navode iz Fidelity konsaltinga.
    Objašnjavaju da kada se 12 miliona podijeli sa 365 dana to znači da autoputem dnevno treba da prođe 32.876 vozila.
    “Kako jedan dan ima 86.400 sekundi, to znači da u narednih 14 godina, samo za otplatu godišnje rate, autoputem konstantno svake tri sekunde treba da prođe po jedno vozilo, što je – nemoguće. Čak i da imamo ogromnu frekvenciju saobraćaja, prosječno minimalno zadržavanje vozila na naplatnoj rampi u jednom smjeru traje 15 sekundi, što je čak pet puta duže od pomenute tri sekunde”, kazali su iz konsultantske kuće”.
    Isti, ili slicni parametri vaze I za eventualni auto-put u Srbiji.
    Ko I sta ide u Crnu Goru?
    Roba za 600.000 stanovnika. Pa to sve stane u nekoliko slepera. Tamo se zavrsava svaki put, jer nema dalje. Luka Bar je beskorisna za vece transporte. U Crnu Goru strani turisti iskljucivo dolaze avionom. Da li mislite da Rusi, Nemci ili Skandinavci putuju autobusima I automobilima do Budve?
    Jedini turisti koji u Crnu Goru dolaze automobilom su –Srbi, ili gradjani Srbije. Veliki broj tih “turista” I nisu turisti, vec rodjaci, prijatelji, vlasnici vikend kuca, sezonski radnici.
    Dolaze dva-tri puta godisnje. Svi ti “turisti” stali bi u 100.000 automobila ili autobusa. Prema analizi, koja je univerzalna, to je za rentabilnost kvota koja se ispuni za 3-4 dana.
    Auto-put se isplati ako dnevno prodje 30.000 vozila.
    I sada dolazimo do kljucnog pitanja.
    Da li je Srbija toliko bogata, ili voli svoje podanike I da za svoje gradjane, za njihov jedan odlazak na odmor ili sta-god vec investira milijarde evra?
    Auto- put koji ne vodi nikud, osim u corsokak je takodje politicki, ekonomski ili neki drugi corsokak.
    I, konacno, ako je Crnoj Gori stalo do turista iz Srbije, robe, komoditeta…neka plati izgradnju dela koji ide iz Srbije.
    Idete na odmor?
    Nebojsa Dj. Redzic, Beograd

  7. Negativne komentare na izgradnju auto puta mogu dati samo nepismeni političari i to isključivo iz koristoljublja bilo koje vrste, danas sam se vratio iz Bara za Beograd i držao glave moje porodice u torbi 12 časova (svakog sekunda) i rako već tridesetak godina umesto da se bezbedno vozimo 4-5 časova
    Kad se dododi nesreća političari su tu prvi da izraze žaljenje i kažu kako nema tih para koje mogu nadomestiti ljudski život a kad pričaju o auto putu onda je to uzalud potrošen novac bez mogućnosti da se povrati i da ide od „od nigde do nikuda“ to jest negiraju da uopšte postojimo i oni i mi jer je teško reći od Crne gore do Srbije
    Razumem da tako gleda najveća svetska teroristička organizacija USA al da to ponavljaju i sitni korumpirani političari CG je previše

  8. @radejovović[email protected], Ne postoji more ili bilo kakvo letovanje zbog kojeg bih 12 sati drzao glave svoje porodice u torbi. Ako mislis da je tako i tako se osecas, onda je besmisleno odmarati tamo, pa cak i da je besplatno. Severno od Beograda, do Istre se autoputem stize za 6 sati, juzno od Beograda se autoputem stize za 6 sati do mesta iza Soluna koja su lepa za letovanje.
    Konkretno, ovaj autoput nije isplativ, se na njega ukljucuje sa lokalnog puta i izlazi na lokalni put, tako da ce „srecu“ da se voze njime imati samo najstrpljiviji i najuporniji. Zamislite kad sa letovanja iz Podgorice svi zaguzvaju na autoput, a na izlazu ulaze na mali krivuravi put. Cak i bez zastoja, vreme putovanja se skracuje za nekih 15tak minuta, najvise. Sve bi dobilo smisao, tek kada se uradi i deo od Boljara i da se u Srbiji dovede AP do Boljara.

  9. Samo glup covek moze da kaze da je ovo put „za nigde od niotkuda“ !

  10. Ne vidim da su autoputevi na Kosovu i u Albaniji išta bolji, i to uz sav američki novac. Ali se njima NewYork Times ne ismeva. Samo se ismeva ovom koji spaja Crnu Goru sa Srbijom.

  11. Eeee. Nekada se zaista odlazilo na more i to 14 dana! Fabrike su imale svoja odmarališta, za svoje radnike i njihove porodice. Odavno je to propalo, a fabrike koje nisu naše, ne brinu brigu o letovanju i odmoru svojih radnika! Samo na papiru smo “ Ekonomski tigar“. U suštini smo osiromašena nacija. Barem 70% stanovništava zbog siromaštva NE MOŽE da ode na more iako bi želeli! Od preostalih, većina ide u Grčku, tako da je auto-put do Crnogorskog mora svakako skupa i bespotrebna investicija. Ovaj što u komentarima hoće za 5 sati da ide na more i to nekoliko puta godišnje, ima sigurno pune džepove para, a takvih je na žalost u ovoj državi malo! Predsednik se smeška i diči ispred Beograda na vodi, gde su stanove pikupovali bogataši, većinom snobovi, i govori kako je to velika stvar za Srbiju? Kakve građani ove države imaju koristi i od auto puteva i od Beograda i Novog Sada na vodi? Možda je najisplativiji nacionalni stadion za „Orlove“ koji nikada nisu leteli, a sigurno im nikada to neće poći za nogom, jer smo mi glupa nacija za fudbal! Zato pustimo Crnogorce neka uživaju u svom auto putu koji ide „od nigde do nikuda“! Imamo mi dovoljno svojih problema!!!

Ostavite komentar


Svet

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zdravko Šotra, filmski režiser

Danas čitam danas, Danas sam čitao juče i sutra ću čitati Danas zato što je to sve što nam je ostalo od dnevne štampe.