Oboren rekord: Objavljeno koliko su kandidati na predsedničkim izborima u SAD prikupili novca 1Foto: EPA-EFE/DEMETRIUS FREEMAN / POOL

Kandidati na predsedničkim izborima u SAD gde je danas u toku glasanje, oborili su rekord u prikupljanju sredstava, prikupivši ukupno 15,9 milijardi dolara, saopštila je organizacija Open Sikrets (OpenSecrets) koja je sakupila podatke.

To se odnosi na predsedničke kandidate, demokratu Kamalu Haris i republikanca Donalda Trampa, kao i na one koji se kandiduju za mesto u Kongresu. Premašen je prethodni rekord postavljen 2020. godine, koji je iznosio 15,1 milijardu dolara.

To je više nego dvostruko više od izbornog ciklusa 2016, kada je potrošeno 6,5 milijardi dolara.

Što se tiče trke za Belu kuću, potpredsednica Kamala Haris je ta koja je privukla najviše sredstava, sa prikupljenih više od milijardu dolara, a mali donatori imali su doprinos do 40 odsto. Tome je dodato 586 miliona od političkih komiteta koji je podržavaju.

Njen rival Tramp je prikupio 382 miliona dolara, od kojih 28 odsto dolazi od malih donatora. Odbori za podršku prikupili su 694 miliona dolara. Najveći donator je Timoti Melon, 81-godišnji bankar koji je dao 197 miliona dolara republikanskim kandidatima i Trampu.

Nekoliko ličnosti, Ričard i Elizabet Juhlejn, Mirijam Adelson, Ilon Mask i Kenet Grifin takođe su dali više od 100 miliona dolara republikancima.

Sa demokratske strane, Majkl Blumberg je glavni donator sa 93 miliona dolara. Džordž Soroš je dao 56 miliona dolara preko svog odbora za podršku.

Najveći deo iznosa, 10,5 milijardi dolara, potrošeno je na reklamne kampanje.

Kampanje Trampa i Kamale Haris potrošile su ukupno 2,6 milijardi dolara na oglašavanje od marta do 1. novembra. Ukupno 1,6 milijardi dolara je potrošeno za Kamalu Haris i 993 miliona dolara za Trampa.

Poruke koje je prenela Kamala Haris uglavnom se tiču poreza, prava na abortus, zdravlja i ekonomije. Tramp se fokusirao na imigraciju, inflaciju, kriminal, poreze i ekonomiju.

Iako Amerikanci sve više vremena provode na internetu, društvene mreže su činile samo 17 odsto reklamne potrošnje dva predsednička kandidata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari