Poznat krivac za masovni kvar koji je izazavao haos širom sveta: "Svi smo u istom timu, borimo se sa istim lošim momcima" 1Foto: EPA-EFE/FAZRY ISMAIL

Brojne institucije i kompanije širom sveta, uključujući aerodrome, banke, bolnice i medijske kuće, prijavili su tehničke probleme koji im od jutros uzrokuju poteškoće.

Kako prenosi BBC, sve veći broj izveštaja sugeriše da je firma za sajber bezbednost Crowdstrike, koja proizvodi antivirusni softver, izdala ažuriranje koje je izazvalo velike IT probleme širom sveta.

Nakon instaliranja te ispravke, mnogi Windows uređaji su se zamrzli, što je rezultiralo onim što je u IT-u poznato kao „plavi ekran smrti“.

Crowdstrike je ranije objavila da je identifikovala problem koji stoji iza današnjeg masovnog, globalnog prekida rada sistema Windows.

Kako navode, problem je nastao nakon ažuriranja sigurnosnog softvera koji koriste velike kompanije. Promene su u međuvremenu poništene, a kompanijama koje koriste taj softver je poslata sugestija o mogućem rešenju.

Gardijan piše pozivajući se na izjavu stručnjak za sajber bezbednost da prekid može biti uzrokovan „greškom u bezbednosnom ažuriranju“.

Stručnjak za sajber bezbednost Dan Kard iz BCS-a, Chartered Institute for IT, rekao je da ljudi „treba da ostanu mirni“ dok kompanije reaguju na globalni prekid IT-a, koji je možda uzrokovan „greškom u redovnom bezbednosnom ažuriranju“.

„Izgleda kao greška u redovnom bezbednosnom ažuriranju, a ne na bilo koji oblik ‘mega sajber napada’, ali to i dalje izaziva izazove širom sveta i verovatno će zahtevati od velikog broja ljudi da preduzmu ručne korektivne korake“.

Kompanije treba da se postaraju da njihovi IT timovi budu dobro podržani jer bi to mogao biti težak i veoma stresan vikend za njih dok pomažu klijentima.

Aerodromi u Berlinu i Amsterdamu javljaju o tehničkim problemima zbog kojih su odloženi letovi, a putnicima je savetovano da kontaktiraju svoje avio prevoznike i prate najnovije informacije.

Britanski Sky News objavio je da zbog tehničkog kvara nije mogao emitovati svoj jutarnji program.

Osim toga, britanski zdravstveni sisitem, piše Gardijan, doživeo je pad online naručivanja zbog softverskog kvara, a slične probleme prijavile su brojne kompanije u svetu.

Probleme je prijavio i Swiss International Air Lines.

Mark Lojd, menadžer poslovne jedinice u kompaniji za IT usluge Axians UK, rekao je: „IT prekidi se prijavljuju širom sveta zbog lažnog ažuriranja Crowdstrike-a. Do sada je prekid uticao na aerodrome, banke, železnice i medije, a Skaj njuz nije mogao da emituje ranije jutros program.

Ovaj prekid rada je oštar podsetnik koliko svet zavisi od cloud servisa.

Od alata za produktivnost do kritične infrastrukture, veliki deo tehnologije radi na tim platformama. Ovaj prekid pokazuje ogromnu snagu i dostizanje ovih usluga“.

Ukazuje, navodi, da čak ni najveći tehnološki giganti nisu imuni na smetnje, a potreba za snažnim planovima za oporavak od katastrofe u današnje vreme je kritičnija nego ikada.

„Važno je upamtiti u vremenima poput ovog, svi smo u istom timu, borimo se sa istim lošim momcima“, naveo je Lojd, prenosi Gardijan.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari