Evropski proizvođač aviona Erbas saopštio je da će 2021. godine prestati da proizvodi takozvani Superdžambo A380, zbog manjka kupaca, odustajući tako od najvećeg putničkog aviona na svetu i jednog od najambicioznijih i najtežih poduhvata u avio-industriji.
Samo deset godina nakon što je letelica sa 500 mesta počela da prevozi putnike, Erbas je objavio da glavni klijent, kompanija Emirejts, smanjuje narudžbine za ovaj avion i i stoga „nema osnova da se proizvodnja A380 održi“, prenosi Al Jazeera.
Ta odluka bi mogla da ugrozi do 3.500 radnih mesta i već je koštala kompaniju 463 miliona evra gubitka u 2018. godini, dodali su iz Erbasa.
‘Blagoslov’ za Boing
Kraj najmlađe letelice i ikone kompanije predstavlja, po oceni AP-a, „blagoslov“ za konkurenta Boing i neugodan udarac za Erbas, koji se smatra evropskim ekonomskim motorom.
To je, takođe, tužna vest i za Emirejts, kojem je A380 okosnica flote stacionirane u Dubaiju, najprometnijoj vazdušnoj luci na svetu za međunarodna putovanja, dodaje američka agencija.
Ipak, Erbas je u četvrtak objavio 29-postotni rast ukupne dobiti za prošlu godinu, a analitičari kažu da je globalna potražnja dovoljno visoka da ova kompanija sa sedištem u Tuluzu podnese gubitak svog „Superdžamba“.
Ovaj proizvođač aviona je izvestio kako je lane ostvario neto dobit od 3,1 milijarde evra u odnosu na 2,4 milijarde evra u 2017. godini.
Emirejts menja deo aviona
Pored gubitka na letelici A380, Erbas je prijavio i rashode od 436 miliona evra za avion A400M, koji je koristilo nekoliko evropskih vojski.
Kompanija je dodala da očekuje sličan profit u 2019. godini, u skladu s rastom svetske ekonomije i vazdušnog saobraćaja.
Emirejts se u četvrtak takođe oglasio saopštenjem da su postigli dogovor u vrednosti od 21,4 milijarde dolara s Erbasom o zameni nekih letelica A380 širokotrupnim vazudoplovom A350 i manjim modelom A330.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.