Prodaja nemačkih pivara i distributera nastavila je dugoročni nizlazni trend u prvih šest meseci ove godine posle blagog rasta 2022. godine zahvaljujući ukidanju većine restrikcija vezanih za kovid, pokazuju danas objavljeni zvanični podaci.
Prodaja je pala na 4,2 milijardi litara u periodu od januara do juna, što je 2,9 odsto manje nego godinu dana ranije, saopštila je Savezna kancelarija za statistiku. Ta cifra uključuje domaću prodaju i izvoz nemačkog piva, kao i piva uvezenog iz drugih evropskih zemalja za prodaju u Nemačkoj. Ne uključuje pivo bez alkohola i pivo uvezeno iz zemalja van EU.
Prodaja unutar Nemačke, koja predstavlja 82 odsto ukupne prodaje, pala je 3,5 odsto na 3,4 milijardi litara. Izvoz je samo neznatno pao, nemačke pivare izvezle su 404 miliona litara piva drugim zemljama EU, što je pad od 0,4 odsto, i 347,9 miliona litara zemljama van EU, što je 0,2 odsto manje nego prethodne godine.
Nemačke pivare bore se sa dugoročnim silaznim trendom podstaknutim zabrinutošću za zdravlje i drugim faktorima, iako je prošle godine zabeležen mali oporavak kada su restorani i barovi ponovo bili otvoreni posle dugih zaključavanja u 2020. i 2021. godini.
Ukupna cifra za prvu polovinu godine je 12,2 odsto niža nego pre deset godna, pokazuju podaci.
Nemačko udruženje pivara(DBB) pripisuje poslednji pad prodaje hladnom vremenu proletos i potrošačima koji nerado troše zbog uporno visoke inflacije.
Ova godina se pokazuje kao još jedna izrazito zahtevna godina za pivare, većina od kojih su male i srednje veličine pošto se suočavaju sa eksplozijom cena od početka pandemije, i mogu da prenesu samo mali deo tih povećanja u obliku viših cena, rekao je direktor grupe Holger Ajhle u saopštenju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.