Redakcije u svetu sve više "zapošljavaju" robote novinare 1Ilustracija Foto: Pixabay/Andrys

„Bot“ zvan Tobi generisao je gotovo 40.000 novinskih članaka o rezultatima izbora u Švajcarskoj u novembru 2018. za medijski div Tamediju i to u samo pet minuta, prenosi Hina.

Vrste veštačke inteligencije poput botova (softverskogrobota), dostupne su već gotovo deset godina i sve se više koriste u novinskim kućama za pisanje članaka, personalizovano slanje vesti i u nekim slučajevima za pretraživanje podataka kako bi se pronašle važne vesti.

Tobi je na francuskom i nemačkom pisao o rezultatima glasanja za svaku od 2.222švajcarskih opština za najveću medijsku grupu u zemlji, po izveštaju redstavljenom prošlog meseca na konferenciji o računarstvu i novinarstvuu Miamiju.

Sličan automatizovani računarski program pod nazivom Heliograf omogućio je Vašington postu da od 2014. pokrije gotovo 500 izbornih trka, zajedno s lokalnim sportskimi poslovnim vestima.

„Svedočimo da se sve više prihvata potencijal veštačke inteligencije, ili robo-novinarstva, u novinskim redakcijama širom sveta“, rekao je Dejmijan Redklif, profesor Univerziteta u Oregonu koji prati potrošačke trendove i poslovne modele u novinarstvu.

Džeremi Gilbert, direktor za strateške inicijative Vašington posta, rekao je da je Heliograf razvijen kao alat koji će pomoći urednicima.

Post ima neverovatnu ekipu novinara i urednika i nismo nameravali da ih zamenimo„, rekao je.

Gilbert je rekao da bot može brže da napiše ili ažurirapriče dok se one razvijaju, omogućujući novinarima da se usredsrede na druge zadatke.

Tvrdi da je reakcija zaposlenih bila uglavnom pozitivna.

Slično se može čuti u redakcijama širom sveta.

Norveška novinska agencija NTB automatizovala je sportske izveštaje kako bi rezultate utakmica isporučivala korisnicima u roku od 30 sekundi.

Los Anđeles Tajms razvio je „quakebot“ koji brzo distribuira novinske članke o podrhtavanjima tla u regiji i takođe koristi automatizovani sistem u sklopu crne hronike.

Novinska agencija Asošijeted pres automatizovala je kvartalne izveštaje o prihodima za gotovo 3.000kompanija izlistanih na burzi, a ove godine je najavila planove s partnerom Automated Insights da objavljuje računarski generisane najave košarkaških utakmica na koledžima.

Agencija Rojters najavila je prošle godine pokretanje usluge Lynx Insight, koja koristi automatsku analizu podataka kako bi se identifikovali trendovi i anomalije i sugerisalo koje bi priče novinari trebali da pišu.

Blumbergov kompjuterizirani sistem Cyborg „analizira prihode kompanija čim se pojave“i u roku od nekoliko sekundi sažima“paket s brojevima i puno konteksta“, rekao je glavni urednik Džon Mikletvejt prošle godine, napominjući da je četvrtina agencijskog sadržaja „u nekom stepenu automatizovana„.

Francuski Mond i njegov partner Syllabs razvili su računarski program koji je generisao 150.000 internetstranica o 36.000 opština na izborima 2015. godine.

Jedna prednost korišćenja algoritamski generisanih priča je to što one takođe mogu biti „personalizovane“ ili isporučene relevantnim korisnicima, što može biti korisno kod praćenja izbora ili sportskih događaja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari