Hrvatski kontrolori letenja štrajkuju u četvrtak, od subote se otkazuje polovina letova 1EPA-EFE/ANTONIO BAT

Smanjenje efikasnosti i potencijalna pretnja sigurnosti vazdušnog saobraćaja neizbežna je posledica prezaposlenosti kontrolora letenja i nedostatka stručnog kadra, što je ključni razlog štrajka članova Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja (HSSKL) , koji će početi u četvrtak, 21. jula 2022. godine, u 7.00 sati, saopšteno je iz Sindikata kontrolora letenja Hrvatske.

Od prvog dana štrajka kapacitet, odnosno broj letelica koje lete iznad Hrvatske biće smanjen na 40 odsto od ukupno propisanog kapaciteta. Što se tiče saobraćaja na aerodromima, N1 Zagreb navodi da će on ostati nepromenjen do subote, 23. jula, kada će kapaciteti svih aerodroma u Hrvatskoj, osim aerodroma Osijek, biti smanjeni na 50 odsto od ukupnog broja planiranih letelica, piše N1 Zagreb.

„Ovo je rezultat višemesečnih pregovora započetih 24. marta 2022. godine i niza neuspešnih pokušaja da se postigne dogovor sa Hrvatskom upravom za kontrolu letenja, koja na kraju nije pokazala razumevanje za zahteve kontrolora letenja, u čijim smenama se već beleži rekordan broj praćenja vazdušnih operacija na našem nebu, čak i u poređenju sa godinama pre pandemije“, navodi se u saopštenju.

Naime, članovi Sindikata predlažu da se ispravi opšti deo kolektivnog ugovora koji podrazumeva optimalnu raspodelu dnevnog i nedeljnog odmora.

To bi bilo moguće ukidanjem prekovremenih dežurstava i ukidanjem dežurstva, a sve u cilju smanjenja rizika od povećanog stresa.

Ističu i da se nakon noćne smene kontrolorima mora omogućiti odmor od najmanje 48 sati, a da za kraći odmor od 48 sati poslodavac mora da pribavi pismenu saglasnost radnika, u koju treba da se uključe svi zaposleni koji rade. operativno i u smenama, ne samo kontrolori.

Apel HSSKL-a usmeren je i na usklađivanje koeficijenata sa nivoom inflacije, s obzirom na negativne ekonomske trendove izazvane pandemijom i nestabilnom situacijom u istočnoj Evropi, što je omogućeno regulativom EU koju već primenjuje većina zemalja funkcionalni blok vazdušnog prostora srednje Evrope (FAB CE) u okruženju, kao što su Austrija, Mađarska, Slovenija i Češka.

„Poznato je da je naš posao jedan od najstresnijih na svetu i da kontinuirano upozoravamo na preopterećenost i rizik od povećanog stresa. Iz tog razloga je neophodno što pre prilagoditi uslove rada kako bi se sprečilo ugrožavanje bezbednosti vazdušnog saobraćaja. Smatramo da bi ispunjenje naših zahteva trebalo da bude na vrhu liste prioriteta, zbog čega se i dalje nadamo razumevanju i dogovoru sa Hrvatskom upravom zračne plovidbe, a sve u cilju što skorije nesmetanog rada svih aerodroma “, rekao je Krešimir Rakoci, predsednik Hrvatskog sindikata kontrolora letenja, koji okuplja 365 članova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari