Predsednik Hrvatske Zoran Milanović izjavio je danas da je Kinezima izgradnja Pelješkog mosta bio ulaz u evropski prostor, koji će im sada biti zatvoren s obzirom na aktuelne geopolitičke odnose.
On je novinarima u Karlovcu rekao da Pelješki most „nije njihov projekat“, već da je reč o novcu Evropske unije i Hrvatske, prenela je agencija Hina.
„Kineska firma je dobila posao na transparentnom konkursu, ali bojim se da je to bilo zadnji put da su dobili s obzirom na situaciju u svetskim odnosima i geopolitici“, izjavio je Milanović u Karlovcu.
Ocenio je da je pametno saradjivati i biti dobar s Kinom.
Dodao je da ga je iznenadila video poruka kineskog premijera sinoć na svečanom otvaranju Pelješkog mosta.
„Da mi je neko pre tri sedmice rekao da će nam se obratiti kineski premijer, inače zemlja koja podržava Rusiju u njenom napadu na Ukrajinu, ja bih rekao – hajde da vidim. Sad sam video, palac gore, ali malo uheren“, dodao je predsednik Hrvatske.
On je kazao da Hrvatskoj Kina „nije problem kakav je Amerikancima i nekim drugim državama“.
„To što smo u NATO-u ne znači da ćemo slepo pratiti politiku članica NATO-a. Nećemo previše drmusati brod ili most, ali imamo svoje interese“, naglasio je Milanović.
U prisustvu državnog vrha Hrvatske sinoć je svečano otvoren 2,4 kilometra dug Pelješki most koji je saobraćajno povezao poluostrvo Pelješac i jug Hrvatske s ostatkom zemlje, zaobilazeći tako Bosnu i Hercegovinu.
Most je gradjen sredstvima Evropske unije, a gradila ga je kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation“.
„Pelješki most je most promovisanja prijateljstva Kine i Hrvatske, ali i odraz saradnje Kine i Evropske unije za šta će Peking nastaviti da se zalaže“, rekao je kineski premijer Li Kećijang u video poruci na otvaranju mosta.
Projekt izgradnje mosta sa pristupnim putevima vredan je 525 miliona evra, od čega je 357 miliona evra nepovratnih sredstava iz fondova Evropske unije.
Sredstva EU odobrena su 2017, četiri godine pošto je Hrvatska postala članica te zajednice.
Na konkursu za izgradnju mosta 2018. pobedio je kineski konzorcijum „China Road and Bridge Corporation“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.