Problem Splita s automobilima: Nedostaje 20.000 mesta za parkiranje 1Foto: Pixabay/Inactive account – ID 995645

U Splitu koji ima 160.000 stanovnika, po podacima saobraćajne policije registrovano je više od 88.000 motornih vozila.

Od toga su automobili više od 70.000, a kako tvrde u gradskoj upravi, nedostaje čak 20.000 mesta za parkiranje, piše agencija Hina.

Međutim gradski Odsek za saobraćaj i komunalno održavanje grada Splita poslednjih 12 godina nije utvrđivao „egzaktne merne podatke“, a poslednji su iz 2010. godine. Tada je nedostajalo 15.000 mesta za parkiranje, a u poslednjih desetak godina broj vozila u Splitu povećan je za bar 10.000.

Tako se procenjuje da u tom gradu sada nedostaje 18-20.000 mesta za parkiranje, a u toj računici nisu uzeti u obzir mali privatni parkinzi koji donekle ublažavaju problem.

Uprava grada najavljuje da će uskoro početi izgradnja dveju garaža za šta je Gradsko veće odobrilo nedavno uzimanje zajma od 60 milijuna kuna (osam miliona evra), a njime će se finansirati i uređenje nekoliko ulica.

Parkiralištima i garažama u Splitu upravlja gradska firma „Split parking“ koja ukupno ima 3.736 mesta za parkiranje u 20 garaža i 4.221 mesto na 68 uličnih parkirališta. Najveća potražnja za mesta za parkiranje je u širem centru grada, posebno uveče tokom turističke sezone.

Uz renoviranje garaža, uveden je sistem javnih bicikala sa gotovo 42.000 korisnika. Uz to su postavili senzore na ulična parkirna mesta uz aplikaciju za navođenje vozača do njih, nabavili nove „pauke“.

Po proceni „Split parkinga“, u gradu je 30.000 legalnih mesta za parkiranje, no to je nedovoljno ako se uzme u obzir koliko grad ima automobila i koliko ih dolazi iz okolnih mesta, i koliko su nepregledne gužve turista leti.

Stručnjaci zagrebačkog Saobraćajnog fakulteta kažu da rešenje za centar grada nije povećanje broja mesta za parkiranje.

Tako Rajko Horvat s Katedre za tehniku drumskog saobraćaja smatra da je rešenje za manjak parkirališta u centru Splita smanjenje „saobraćajnog opterećenja“ i uvođenju „šatl autobusa“ u kružnoj vožnji oko važnih tačaka na svakih nekoliko minuta za prevoz do centra grada. Time bi se smanjila gužva u centru, a i zagađenje.

Horvat je rekao da je u načelu izgradnja mesta za parkiranje u centru grada kontraproduktivna jer samo privlačilo vozače.

Dekan Saobraćajnog fakulteta, Marko Šoštarić, rekao je da se problemi s parkiranjem rešavaju tako da se ne povećava broj mesta za parkiranje, nego da se smanji broj automobila u gradovima, a ljudima se daju alternativna rešenja kako doći u centar grada bez automobila.

To su poboljšavanje javnog prevoza i omogućavanje korišćenja bicikla, stimulisanje da se na kraćim relacijama ide i pešice.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari