Gotovo 70 odsto roditelja podržava uvođenje zakonskih ograničenja oglašavanja nezdrave hrane u vreme dok deca gledaju televiziju, pokazalo je istraživanje Agencije za elektronske medije koja je deo radne grupe čiji je cilj da reguliše oglašavanje prehrambenih proizvoda za decu.
Svako treće dete samo bira šta će gledati na televiziji i traži hranu koju je na njoj videlo. Roditelje najviše zabrinjava angažovanje poznatih ličnosti ili likova u reklamama za nezdravu hranu kao i oglašavanje hrane koja promoviše besplatne poklone, piše HRT.
– Čak trećina dece više od triput nedeljno pije zaslađene sokove i jede različite slatkiše, te ne doručkuje. Isto tako preko 30 odsto dece ima prekomernu telesnu masu i gojaznost, rekla je Bernarda Blažek, direktor poslovanja Newton Research Europe.
– Očekujem da mi kao medijatori nađemo dobar balans između svega onoga što želi prehrambena industrija i između onoga što mogu i hoće i traže mediji, istaknula je Maja Lang Morović iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.