U Hrvatskoj je u prvih pet meseci ove godine prodato 26.584 novih putničkih vozila, što je za 44,3 posto više nego u istom periodu prošle godine, dok je samo u maju prodato 7.097 novih vozila, sa godišnjim rastom od 69,5 odsto, prema podacima registracije koje je predstavila agencija Promotion plus, prenosi Index.hr.
Reno je u tekućem delu godine prodao najviše novih vozila, njih 3.012, pa ovaj francuski proizvođač čini 11,3 odsto ukupne prodaje.
Drugi je Folksvagen sa prodajom 2.890 novih automobila i učešćem od 10,8 odsto, dok je treća Škoda, članica istog koncerna, sa prodajom 2.699 novih vozila i učešćem u ukupnoj prodaji od 10,1 odsto.
Opel je na četvrtom mestu, pošto je nemački proizvođač u prvih pet meseci 2023. godine prodao 1.934 vozila i ima učešće od 7,2 odsto u ukupnoj prodaji, dok je Kija peta (1.912 prodatih novih vozila i učešće od 7,1 odsto).
Renault Clio je bio daleko najprodavaniji model u maju – 467 prodatih automobila, dok je Škoda Octavia, koja je godinama omiljena među građanima Hrvatske, na drugom mestu najprodavanijih modela.
Model češko-nemačkog proizvođača kupio je 391 kupac, dok je na trećem mestu Dačija Daster sa prodajom 292 vozila.
Prema prvim registracijama od maja, hrvatske ulice su bogatije i za dva ferarija, dva maseratija, jedan meklaren, 29 tesla i 26 poršea.
Od početka januara do kraja maja prodato je 13.758 automobila na benzin, što je 51,8 odsto ukupne prodaje, i 6.217 hibrida (23,4 odsto).
Dizelaši su na trećem mestu sa prodajom od 5.059 vozila, odnosno učešćem od 19 odsto u ukupnoj prodaji, dok je u prvih pet meseci prodato 799 potpuno električnih vozila.
Udeo električnih automobila u ukupnoj prodaji dakle iznosi tri odsto. Najzad su vozila na gas (751 prodat automobil i učešće od 2,8 odsto).
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.