Rusija već mesecima stvara „flotu u senci“ kako bi zaobišla zapadne naftne sankcije, a od svega toga najprofitabilniji su vlasnici brodova koji prodaju zastarele tankere po duplo većoj ceni.
Još u oktobru Blumberg je pisao da Moskva razvija ogromnu flotu tankera, dok se sprema da započne zabranu uvoza ruske sirove nafte u EU morskim putem, prenosi Jutarnji list.
Juče je stupio na snagu embargo EU na rusku naftu i ograničenja cena koje su uvele članice G7 i Australija.
Prema dogovorenim sankcijama, Rusiji neće biti dozvoljeno da prodaje svoju naftu po ceni većoj od 60 dolara za barel.
Od 5. februara naredne godine, naftni derivati, poput dizel goriva, više neće biti dozvoljeni za uvoz iz Rusije morskim putem.
Moskva odbija da prihvati sankcije i umesto toga gradi veliku flotu polovnih tankera za trgovinu „u senci“, kao što to već rade Iran i Venecuela.
Od kada je Putin započeo invaziju na Ukrajinu, ukupno 393 naftna tankera prodata su nepoznatim vlasnicima, prema podacima TradeVinds-a.
Brodski broker Braemar procenjuje da je Rusija ove godine kupila više od 100 zastarelih tankera.
Drastično su porasle i cene po kojima se prodaju stari brodovi, koji inače završe na deponiji pre nego što nađu novog vlasnika.
„Prosečna cena naftnih tankera starih 15 godina porasla je 37 odsto na čak 52 miliona dolara u poslednjih šest meseci“, rekao je za VSJ Stiven Gordon, šef istraživanja u brodskom brokeru Clarkson PLC.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.