Nemački kancelar Olaf Šolc danas je rekao da u potpunosti stoji iza napora da se izvrši pritisak na Evropsku komisiju da ne ozvaniči zabranu prodaje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, tako što bi se odobrila upotreba takozvanih e-goriva.
Pod pritiskom Slobodne demokratske partije, člana nemačke tropartijske koalicije, Berlin se protivi da odobri taj sporazum, uprkos tome što su ga zemlje članice i Evropski parlament već usaglasili, prenosi Politiko.
Sada su se Nemačkoj pridružili Italija, Poljska i Bugarska, zbog čega je švedsko predsedništvo Savetom odlučilo da odloži glasanje ministara EU, koje je bilo zakazano za utorak.
Lider FDP Kristijan Lindner, zaljubljenik u sportske automobile, poručio je da želi promenu pravila EU kako bi se omogućila upotreba e-goriva, koje bi moglo da se koristi kao skupa zamena za fosilna goriva.
Prema trenutnom predlogu EU, od 2035. godine bilo bi zabranjena svaka emisija štetnih gasova iz automobila, što isključuje i upotrebu e-goriva, koja emituju ugljen dioksid. To bi primoralo proizvođače automobila da pređu na električni ili vodonični model, što bi izazvalo probleme za zemlje sa velikom automobilskom industrijom.
Berlin sada želi da se Evropske komisija prvo izjasni o predlogu za upotrebu e-goriva, a tek onda će se izjasniti o usvajanju novog pravila od 2035. godine.
Vlada je jedinstvena u očekivanju da će Evropska komisija predložiti na koji način se e-goriva mogu koristiti nakon 2035. godine, rekao je Šolc na današnjoj konferenciji za novinare.
Stojeći pored njega, Lindner je naveo da je Nemačkoj potrebna „pravno zdrava i jasna veza“ između poziva EU da se uvedu nulte granice emisija do 2035. i mogućnosti da se i dalje prodaju automobili koji koriste e-goriva.
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen u nedelju je o tome razgovarala sa članovima nemačke vlade, ali nije uspela da okonča trenutni sukob.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.