Sindikat nemačkih mašinovođa (GDL) pozvao je na dosad najduži štrajk, koji bi trebalo da počne sutra i da traje šest dana, što će potpuno paralizovati železnički saobraćaj u Nemačkoj.
„I poslednja ponuda Nemačke železnice (DB) pokazuje da uprava nema nameru da završi pozitivno pregovore o kolektivnom ugovoru, nego da istraje na sukobu“, rekao je direktor sindikata Klaus Veselski, prenosi Hina.
Štrajk bi trebalo da počne prvo u teretnom saobraćaju sutra u 18 časova, a u noći između utorka i srede bi se proširio i na putnički saobraćaj i trajao bi do ponedeljka uveče.
U štrajku ne učestvuju mašinovođe nekih privatnih kompanija koje funkcionišu u regionalnom saobraćaju, ali s obzirom na to da se štrajku priključuju i radnici infrastrukture Nemačke železnice, on bi mogao da paralizuje celokupni železnički saobraćaj u zemlji.
Uprava Nemačke železnice je oštro kritikovala odluku sindikata i najavila je da će sudskim putem pokušati da izdejstvuje zabranu štrajk.
Ministar saobraćaja Folker Vising iz Liberalno-demokratske stranke rekao je da sukob Nemačkih železnica i sindikata mašinovođa poprima „destruktivne razmere“.
„Nisam siguran da Veselski sebi i svom sindikatu ovakvim kursom čini uslugu“, rekao je Vising.
Eskalaciju sukoba oko kolektivnih ugovora i neuobičajeno dug štrajk kritikovalo je i udruženje putnika.
„Ovo ide predaleko. Štrajk pre svega pogađa putnike i na to bi trebalo misliti kada se odlučuje o njegovoj dužini“, kazao je predsednik udruženja ProBan Detlef Neus.
Pregovori između sindikata i Nemačke železnice zapeli oko pitanja skraćenja radnog vremena na 35 sati sedmično, uz istu platu, na šta poslodavac ne pristaje, nego nudi 37 sati.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.