Naizgled, reč je o kompleksu sveže ofarbanih barži na Dunavu, u središtu Budimpešte. Međutim, to je Zeleno ostrvo, projekat čiji razvoj je finansiran u okviru Dunavske strategije.
Multifunkcionalna servisna jedinica služi brodarima koji tu mogu da dopunjuju gorivo, ostavljaju otpadne vode i koriste druge neophodne usluge. Primenjuje se savremena tehnologija radi zaštite životne sredine, između ostalog koriste se solarne ćelije za dobijanje energije. Neke od otpadnih materija koji zagađuju životnu sredinu se obrađuju se na licu mesta. Osoblje Zelenog ostrva čeka na brodove non-stop, jer je radno vreme 24 sata.
Ova jedinstvena evropska luka u sred mađarske prestonice preuzima otpadnu vodu, utrošeno ulje, a kao dodatnu uslugu obezbeđuje motorno ulje, prateću opremu i kontejnere za pitku vodu za brodove svih veličina na Dunavu. Budimpešta inače ima veoma razvijen rečni saobraćaj, kako onaj tranzitni, tkao i lokalni, pa je pitanje rukovanja otpadnim vodama veoma aktuelno.
U slučaju Zelenog ostrva specifičnost je u tome što su ostale brodske stanice tipično specijalizovane za pitku vodu ili preuzimaju otpad i bunkering. Ne postoji druga stanica gde se ove usluge mogu koristiti istovremeno. Brodari na području Budimpešte sve to dobijaju na jednom mestu.
Postoji ozbiljna potreba za pravilnim rukovanjem otpadom i zaštitom životne sredine , rečeno je novinarima koji su u sklopu Šestog godišnjeg zasedanja Dunavske strategije u Budimpešti posetili ovaj kompleks. Takođe je naznačeno da se projektima ovog tipa značajno može promeniti kvalitet celokupnog Dunavskog regiona. Time se, osim samog vodotoka, štiti flora i fauna u dunavskom priobalju.
Inače, luka se nalazi na desnoj obali Dunava na kilomettru 1644 + 600 u Budimpešti. Projekat obuhvata i puštanje u pogon broda koji pruža iste usluge, dopunjavajući aktivnosti kompleksnog centra za zaštitu životne sredine i snabdevanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.