Grčki ministar odbrane Panos Kamenos izjavio je da je avion kompanije Egypt Air, koji se juče rano ujutro srušio u Sredozemno more, napravio nekoliko naglih zaokreta i brzo izgubio visinu pre nego što je nestao sa radara, javila je agencija AP.
Avion koji je leteo iz Pariza za Kairo i u kojem je bilo 66 putnika, uglavnom državljana Francuske i Egipta, je nad grčkim vodama napravila zaokret ulevo od 90 stepeni, zatim se okrenuo na desno za 360 stepeni i pao sa 38.000 na 15.000 stopa pre nego što je nestao sa radara, rekao je Kamenos. Francuski predsednik Fransoa Oland potvrdio je da se avion srušio.
Nakon što su juče kasno popodne egipatski izvori prvo javili da su pronađeni ostaci aviona koji se srušio, grčki vojni zvaničnici su kasnije saopštili su da predmeti koje je grčka fregata pronašla u Sredozemlju u potrazi za nestalim avionom „Idžipter“, nisu plave i bele boje, kako je on bio obojen, prenose svetski mediji. Grčki vojni zvaničnici ranije su naveli da su pronađeni predmeti na 230 milja južno od Krita, među kojima su plastični objekti crvene i bele boje, kao i prsluci za spasavanje. Kako piše BBC, do sinoć su razmatrane tri teorije o uzrocima pada aviona, među kojima su tehnička greška, problemi u kokpitu i eksplozija u toku leta, a najviše stručnjaka i bezbednosnih zvaničnika kao što su i oni u SAD i Rusiji, dali su prednost teroriji o eksploziji i teroističkom napadu. Šef grčke kontrole letenja Serafim Petrou rekao je za BBC da se pad dogodio iznenada. „Ovaj iznenadni nestanak leta znači da je avion eksplodirao u vazduhu ili da se srušio u more“, rekao je Petrou.
Grčka kontrola leta je saopštila da je sve bilo u redu sa egipatskim avionom dok je leteo kroz grčki vazdušni prostor pre nego što je let prosleđen egipatskoj kontroli i dodala da pilot nije odgovorio na pozive pre nego što je avion nestao sa radara, prenosi FoNet.
Egipatski premijer Šerif Ismail potvrdio je da se avion Egypt Aira „Erbas A320“ srušio u Sredozemno more, „u blizini Krita“.
Kompanija Erbas je saopštila da je avion oko 2.30 po lokalnom vremenu izgubio kontakt sa radarima iznad Sredozemnog mora. Letelica registrovana pod nazivom SU-GCC, o kojoj je reč, nosila je serijski broj proizvođača 2088 i isporučena je kompaniji Egypt Air iz linije za proizvodnju u novembru 2003. godine. Ova letelica imala je oko 48.000 sati letenja iza sebe.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.