Tripadvajzor TripadvisorFoto: EPA-EFE/HAYOUNG JEON

Za gotovo milion recenzija, što je oko 3,6 odsto ukupnog broja, koje su poslate da bi bile objavljene na veb sajtu Tripadvajzora utvrđeno je da su bile lažne.

U svom drugom izveštaju o transparentnosti (prvi je objavljen 2019), ova platforma koja služi kao vodič za putovanja navela je da je pomoću njihovog algoritma za moderiranje pre objavljivanja zabeleženo 67,1 odsto lažnih recenzija koje zahvaljujući tome nisu dospele na sajt.

Tripadvajzor je 2019. kao “pojednostavljenu” odbacio analizu jedne grupe za zaštitu potrošača koja je, uzevši u obzir 250.000 recenzija hotela na sajtu, zaključila da jedna od sedam recenzija ima “očigledne znake” da je lažna.

Kako prenosi Gardijan, u danas objavljenom izveštaju navedeni su i detalji o plaćenim recenzijama, što je fenomen potekao iz želje firmi da poboljšaju svoj rejting pomoću pozitivnih recenzija i iskoriste benefite visokih ocena na Tripadvajzoru.

U kompaniji navode da su tokom prošle godine uklonili plaćene recenzije iz 131 zemlje, a da najveći broj njih vodi poreklo iz Indije, iako se ne odnose obavezno na kompanije iz te zemlje.

Tako je Indija izbila na vrh liste zemalja iz kojih je tokom prošle godine došao najveći broj plaćenih recenzija, dok je Rusija ispala iz “top deset” liste.

Osim toga, kompanija navodi da su njeni istražitelji identifikovali 65 novih plaćenih sajtova za recenzije i blokirali one poslate sa ukupno 372 različita sajta za plaćene recenzije tokom prošle godine.

“Dok je ukupan broj recenzija opao u skladu sa padom broja putovanja, poslate lažne recenzije – koje naravno nisu zasnovane na realnim iskustvima klijenata – nisu pratile ovaj trend”, navodi se u izveštaju.

“Naš tim budno i efikasno otkriva one koji žele da daju lažnu recenziju, a rezultat toga je da se udeo odbijenih ili uklonjenih recenzija povećao u odnosu na pre-pandemijski nivo 2018”, dodaje se u izveštaju.

Iako mogu da predstavljaju najveću opasnost po integritet platforme i kompanija koje posluju preko nje, lažne recenzije nisu jedine koje se redovno uklanjaju.

Sa platforme Tripadvajzor je odbačeno ili uklonjeno preko dva miliona poslatih recenzija (što je oko 8,6 odsto od ukupnog broja), neke od njih zbog toga što su uključivale upotrebu vulgarnih reči.

Među recenzijama koje su odbijene ili uklonjene nalazile su se i one koje su podsticale ignorisanje saveta vlade u vezi pandemije, savetovale protiv testiranja ili vakcinacije, širile dezinformacije, sadržale rasno neosetljive komentare, kao i one koje uključuju reference poput “kineski virus” ili “virus iz Vuhana”, ili kritikuju firme zbog uvođenja restriktivnih mera protiv kovida 19.

Tripadvajzor je prošle godine kaznio ukupno 34.605 objekata zbog aktivnosti povezanih sa prevarom i zabranio pristup za 20.299 članova koji nisu poštovali standarde platforme.

Putnici su prošle godine poslali ukupno preko 26 miliona recenzija, od kojih se više od osam miliona odnosilo na hotele, 12 miliona na restorane, a preko četiri miliona na iskustva, atrakcije i aktivnosti.

Više od polovine poslatih recenzija, odnosno oko 54,1 odsto, odnosilo se na iskustva klijenata u Evropi, a 23,5 odsto se odnosilo na Severnu Ameriku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari