Tržište influensera na društvenim mrežama, na Instagramu, YouTube i TikToku, u Hrvatskoj je prošle godine vredelo 6,9 miliona evra, sa trendom rasta u ovoj godini, pokazuju podaci Nielsena predstavljeni na Weekend Media Festivalu u Rovinju.
Kako je predstavio Dominik Beber, glavni urednik Joomboosa (24 sata), tržište influensera samo na Instagramu u Hrvatskoj vredelo je prošle godine dva miliona evra, na TikToku 400.000 evra, a na YouTube 4,5 miliona.
On je istakao da u Hrvatskoj postoji 30.500 influensera, odnosno naloga na YouTube, Instagramu i TikToku koji imaju više od hiljadu pratilaca. Među njima 14.900 je samo na TikToku.
Od “top 500” influensera na Instagramu prošle godine 40 odsto njih je imalo sponzorisane objave, dok je na TikToku taj procenat 20,8.
Beber je na Weekend Media festivalu napomenuo da trenutno Instagram ima 1,4 milijarde korisnika u svetu, a TikTok 1,1 milijardu, ocenivši tu mrežu kao najbrže rastuću “video sharing” platformu.
Među korisnicima TikToka, dodao je, 42 odsto korisnika je između 13 i 16 godina.
On je podsetio na podatke da generacije zet i alfa u 96 odsto koriste društvene mreže barem jednom sedmično, a 91 odsto njih svakodnevno. Među njima i dalje je najpopularniji YouTube, potom Instagram, TikTok, a Fejsbuk je na četvrtoj poziciji.
Svega dva odsto dece i mladih ne koristi uopšte društvene mreže.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.