Tviter pooštrava pravila političkog reklamiranja 1Foto: EPA-EFE SASCHA STEINBACH

Društvena mreža Tviter uvodi nova ograničenja na političke reklame uoči izbora za Evropski parlament koji se održavaju od 23. do 26. maja, saopšteno je danas.

Kompanija proširuje politiku koja se trenutno primenjuje u SAD, a efekti toga će uključiti Tviter kako bi se sprečilo da subjekti izvan EU učestvuju u političkom reklamiranju na ovoj društvenoj platformi, prenosi Politiko.

Postavljajući se kao mesto za ozbiljne političke rasprave na blogu ove društvene mreže napisano je da je „Tviter spreman da odigra svoju ulogu u poboljšanju pristupa zdravom demokratskom govoru“. Fejsbuk, Gugl i Tviter su pod oštrim nadzorom Evropske komisije ne bi li se sprečilo strano uplitanje, naročito iz Rusije, na evropske izbore u maju. Gugl i Fejsbuk su već predstavili svoj plan kako bi političko reklamiranje učinili transparentnijim.

Tviter će skladištiti oglase partija ili kandidata u svom Transparentnom centru za oglase. Pojedinosti kao što su podaci o naplati, broj ulazaka na reklamu, utisci, demografske pojedinosti i slično biće takođe dostupni javnosti. Počev od 11. marta oglašivači koji žele da promovišu partiju ili kandidata moraće da prođu kroz proces sertifikacije kako bi dokazali da su iz EU. Tviter je, takođe, uspostavio internu grupu za praćenje izbora da bi „identifikovao potencijalne pretnje od zlonamernih aktera“ i podstakao medijsku pismenost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari